Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2007

ΔΩΝΗΣ: "ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠ' ΤΟ ΖΕΣΤΟ ΣΤΟ ΚΡΥΟ"

Εμφανώς απογοητευμένος από την εξέλιξη του αγώνα και την ισοφάριση στο τελευταίο λεπτό των καθυστερήσεων ο τεχνικός ηγέτης της ΑΕΛ Γιώργος Δώνης, δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου:
«Και νιώθω και είμαι υπεύθυνος για ό,τι έγινε. Είμαστε πολύ στενοχωρημένοι μετά από τη νέα απώλεια βαθμών στην έδρα μας και βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση. Φαίνεται ότι δεν ανταποκρινόμαστε όπως πρέπει μέσα στο Αλκαζάρ. Δυστυχώς πηγαίνουμε από το ζεστό στο κρύο. Μετά από μια μεγάλη χαρά με την πρόκριση στους ομίλους του ΟΥΕΦΑ, ήρθε μια μεγάλη στενοχώρια. Πρέπει, όμως, να φανούμε δυνατοί και να προχωρήσουμε».

Αναλύοντας τεχνικά ζητήματα παρατήρησε ότι:
«Οι αποστάσεις ανάμεσα στις γραμμές ήταν πολύ μεγάλες, η τετράδα της άμυνας βρισκόταν πολύ μακριά, με συνέπεια να είμαστε ανοιχτοί και ο αντίπαλος εύκολα να βγαίνει στην κόντρα. Ίσως πρέπει να προσαρμόσουμε κάποια πράγματα στον τρόπο παιχνιδιού μας. Ίσως το 4-3-3 που τόσο καλά μας πάει εκτός έδρας, να μη μας ταιριάζει στο Αλκαζάρ».

Για να προσθέσει καταλήγοντας:
«Δεν δικαιολογείται όταν προηγείσαι με 3-2 να μην πιέζεις τον παίκτη που έχει τη μπάλα και να αφήνεις τους αντιπάλους να κυκλοφορούν άνετα έξω από την μεγάλη περιοχή. Από την αρχή γνωρίζαμε ότι δεν είναι εύκολο η ΑΕΛ να ανταποκριθεί σε τρία μέτωπα, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί το γεγονός ότι χάνει βαθμούς από κατώτερους – χωρίς να υποτιμώ τον Λεβαδειακό – αντιπάλους μέσα στο Αλκαζάρ».

ΨΥΧΡΟΛΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΓΚΟΛ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΕΤΡΗΣΕ...

Χορταστικό σε γκολ και φάσεις ήταν το πρώτο ημίχρονο στο Αλκαζάρ. Ο νεοφώτιστος Λεβαδειακός αιφνιδίασε τους γηπεδούχους στο 2’ όταν σε έξοχη κάθετη μπαλιά του Έμεραν, ο Μπασαλά μπήκε στην περιοχή του Κοτσόλη και πλάσαρε κάνοντας το 0-1.
Στο 10΄οι γηπεδούχοι διαμαρτυρήθηκαν δίκαια για γκολ που δεν μέτρησε όταν σουτ του Γκαλίτσιου όπως έδειξε και ο τηλεοπτικός φακός η μπάλα πέρασε την γραμμή και ο Φιρινίδης την έδιωξε από μέσα.

Στο 15’ μετά από σέντρα του Φωτάκη, πήδηξαν μαζί Μπακαγιόκο και Ντία και ο παίκτης του Λεαβαδειακού «κάρφωσε» άθελα την ομάδα του, ισοφαρίζοντας σε 1-1.

Στο 27’ ο Μπασαλά με τρομερό σουτ από 30 μέτρα έστειλε την μπάλα στο «παραθυράκι» του Κοτσόλη, κάνοντας το 1-2. Στο 27’ και πάλι η ΑΕΛ απάντησε όταν με γωνιακό σουτ ο Πάρα μέσα από την περιοχή ισοφάρισε σε 2-2. Στο 41΄ σε μακρινή μπαλιά του Εμεραν, ο Ντία βγήκε πολύ γρήγορα απο πίσω, ο Κοτσόλης με έξοδο τον πρόλαβε και ο παίκτης των φιλοξενούμενων έκανε θεαματική βουτιά για να εκβιάσει πέναλτι. Ο διαιτητής Κουκουλάκης κατάλαβε την πρόθεση του και του έβγαλε την κίτρινη κάρτα.

Προβάδισμα απο Γκαλίτσιο

Στο 57’ ο Γκαλίτσιος κατόρθωσε να πετύχει γκολ που μέτρησε. Από κόρνερ του Φωτάκη, ο παίκτης της ΑΕΛ, νίκησε στον αέρα τον Φιρινίδη που έκανε κακή έξοδο και με κεφαλιά έκανε το 3-2.

Στην συνέχεια η ΑΕΛ οπισθοχώρησε για να κρατήσει την νίκη και έδωσε χώρο στο Λεβαδειακό. Η ομάδα του Δώνη κατόρθωσε να ελέγξει τον ρυθμό, να φέρει τον αγώνα στα μέτρα της και να δείχνει ότι είναι πολύ κοντά στο πρώτο εντός έδρας τρίποντο. Μάλιστα οι Βοιωτοί απείλησαν μόνο σε μια φάση στο 62’ όταν ο Ντιμπαλά έκανε ψηλοκρεμαστό πλασέ και η μπάλα κατέληξε μόλις πάνω από τα δοκάρια του Κοτσόλη.

Και ενώ ο αγώνας ήταν στις καθυστερήσεις από ολιγωρία της άμυνας της ΑΕΛ, ο Σιντιλορτζ τρύπησε από δεξιά την άμυνα των γηπεδούχων, γύρισε στον Ντιμπαλά που με πλασέ έκανε το τελικό 3-3!

ΣΚΟΡ: 3-3
ΓΚΟΛ: 15' Ντιά (αυτ.), 27' Πάρα, 55' Γκαλίτσιος - 2', 94' Ντιμπαλά, 21' Μπασαλά Τουρέ.
ΚΙΤΡΙΝΕΣ: Μπακαγιόκο, Άντερσον, Κώτσιος, Ντιά, Κλέιτον.
ΚΟΚΚΙΝΕΣ: -
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:

ΑΕΛ (Γιώργος Δώνης): Κοτσόλης, Φέρστερ, Κώτσιος, Γκαλίτσιος, Κατσιαρός, Σαρμιέντο, Φωτάκης (81' Μπαχράμης), Κλέιτον, Αλεξάνδρου (76' Ιγκλέσιας), Πάρα Φακούντο (68' Καλαντζής), Μπακαγιόκο.

Λεβαδειακός (Γκεόργκι Βασίλιεβιτς): Φιρινίδης, Εμεράν, Ντιά (62' Ανδράλας), Άντερσον, Παρασκευαίδης, Ποπόφ, Σίσιτς, Σίντζελορτζ, Μπασαλά (70' Λάτσκο), Λεονάρντο, Ντιμπαλά.

ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ

Από την ίδρυση της ΑΕΛ έχουν διεξαχθεί στο στάδιο Αλκαζάρ 16 αναμετρήσεις. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ΑΕΛ δεν έχει ηττηθεί ποτέ από την ομάδα της Βοιωτίας σε εντός έδρα αγώνα.

Η ΑΕΛ έχει φέρει τα εξής αποτελέσματα:

04/12/05 ... 12η... ΑΕΛ - Λεβαδειακός ... 1-0
66' Κυπαρίσσης
20/02/05 … 19η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 0-0

17/11/02 … 09η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 0-0
07/02/98 … 19η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 3-2
11΄(πεν), 60΄Πολυζωϊδης, 16΄Κυζιρίδης / 23΄Κλοκίδης, 25΄Φράνκε
01/06/97 … 34η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 4-0

12΄Παπαδόπουλος, 68΄Πάτε, 79΄Αγορογιάννης, 88΄Νεμπεγλέρας
15/01/95 … 15η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 3-0
18΄, 73΄Έμπε, 86΄Ταξιάρχης
24/10/93 … 09η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 1-1
40΄Στόϊκα, 70΄Μάρκου
16/12/90 … 11η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 2-1
55΄Καραπιάλης, 76΄Δονδοτσάκης / 85΄Λεμονής (πεν)
08/11/89 … 08η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 2-1
33΄Ντραγκόλοφ, 76΄Βαλαώρας / 82΄Ζιώγας (πεν)
06/11/88 … 07η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 1-0
66΄Ζιώγας
06/12/87 … 10η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 3-0
30΄Ζιώγας, 54΄Βονόρτας (αυτ), 86΄Τσιώλης
08/06/78 … 28η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 3-1
15΄Κουκολίτσιος, 25΄Βαλαώρας, 62΄Μουσιάρης / 65΄Μπέλλος
28/09/75 … 01η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 2-2
11΄Χριστόπουλος, 74΄Μουσούρης / 57΄, 83΄Βασιλαράκος
14/01/73 … 15η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 4-1
6΄, 16΄Ρακιντζόγλου, 29΄Σεϊταρίδης Δ., 51΄Παγκαρλιώτας / 27΄Πούλος
14/03/71 … 23η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 0-0
26/04/65 … 28η… ΑΕΛ – Λεβαδειακός ... 3-1
43΄Κυριακίδης, 80΄Κάσσας, 88΄Αδάμος / 23΄Γεράσιμος

ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ:

ΑΓΩΝΕΣ: ……………………. 16
ΝΙΚΕΣ: ………………………. 11
ΙΣΟΠΑΛΙΕΣ: ………………... 5
ΗΤΤΕΣ: ……………………….. 0
ΓΚΟΛ: ……………………. 32 – 10

ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΡΑ ΤΟΥ EWOOD PARK

Τότε ήταν η επική νίκη επί της Μπλάκμπερν μέσα στο Πανθεσσαλικό, που -τρόπον τινά- είχε αφήσει τα... σημάδια της στη Λάρισα στο παιχνίδι που ακολούθησε στο πρωτάθλημα με τη Βέροια στο Αλκαζάρ, με τους «βυσσινί» να χάνουν δύο πολύτιμους βαθμούς στο «σπίτι» τους.

Σήμερα, με αντίπαλο τον Λεβαδειακό και με την αύρα της μεγαλειώδους πρόκρισης μέσα στο «Ιγουντ Παρκ» κόντρα στους «ρόβερς», η ΑΕΛ καλείται να αποδείξει πρώτα απ όλα στον ίδιο τον... εαυτό της ότι μπορεί να διαχειριστεί μία τόσο μεγάλη επιτυχία, ξεπερνώντας με τις λιγότερες δυνατές απώλειες το εμπόδιο των Βοιωτών, που δεν έχουν καταφέρει ακόμη να συγκεντρώσουν ούτε βαθμό στις τρεις προηγηθείσες αγωνιστικές.

Ο Γιώργος Δώνης, εξάλλου, ασπάζεται όσο κανείς -καταπώς φαίνεται- την αρχαία ρήση «το πάθος, μάθος» και τόσο προχθές όσο και χθες δεν σταμάτησε ούτε λεπτό να εφιστά την προσοχή των παικτών του, ούτως ώστε να μην την ξαναπατήσουν κόντρα στο Λεβαδειακό, όπως πριν από δύο εβδομάδες με τη «βασίλισσα» του Βορρά.

«Να είμαστε σοβαροί»

«Αν είμαστε σοβαροί και συγκεντρωμένοι και δεν μπούμε χαλαρά μέσα στο παιχνίδι, θα έχουμε πολλές πιθανότητες να πάρουμε αυτό που θέλουμε με το Λεβαδειακό. Καταλαβαίνετε ότι δεν πρέπει να την «πατήσουμε» ξανά όπως στο ματς με τη Βέροια, γι αυτό πρέπει να μπούμε δυνατά στο παιχνίδι και να δείξουμε ότι μπορούμε να «καθαρίσουμε» τη νίκη. Και αν είναι δυνατόν, με ένα γρήγορο γκολ, που θα μας βοηθήσει πολύ στην εξέλιξη του αγώνα» ήταν μεταξύ άλλων τα όσα ανέφερε ο Δώνης στους «βυσσινί» στους παίκτες του το τελευταίο διήμερο.

Αρκετές αλλαγές...

Ο τεχνικός της ΑΕΛ προτίθεται να προβεί σε κάποιες αλλαγές στην 11άδα -και πιθανότατα στο σύστημα, «γυρίζοντάς» το σε 4-4-2- συγκριτικά με την αναμέτρηση της περασμένης Πέμπτης στη γηραιά Αλβιώνα και αυτό καταδεικνύεται ευθύς εξαρχής από την απουσία από την αποστολή των Κυριακίδη και Νταμπίζα. Αμφότεροι οι παίκτες δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, πλην όμως ο Δώνης θέλησε να τους ξεκουράσει από τα συνεχή ματς, κάτι που σημαίνει ότι τόσο στα μετόπισθεν όσο και στα χαφ -αλλά και στην επίθεση- θα υπάρξουν αλλαγές.

Ο Γκαλίτσιος θα αποτελέσει πιθανότατα τον παρτενέρ του Φέρστερ στο κέντρο των μετόπισθεν, ενώ ο Μπουκουβάλας θα πάρει τη θέση του στο δεξί άκρο της άμυνας.

Ο Ιγκλέσιας λογικά θα ξεκινήσει στα χαφ, όπως και ο Κόσλεϊ στην επίθεση, αφού «ανάσες» αναμένεται να πάρει και ο Μπακαγιόκο.

Ενδεχόμενο ξεκούρασης υπάρχει και για τον Φωτάκη και αν αυτό επιβεβαιωθεί, ο Μπαχράμης είναι ο επικρατέστερος να αγωνιστεί στη δεξιά πτέρυγα...

Πιένες το Αλκαζάρ

Οσον αφορά, βεβαίως, την προσέλευση του κόσμου μετά και την πρόκριση επί της Μπλάκμπερν, περίπου 10.000 φίλοι της ΑΕΛ αναμένονται να δώσουν το «παρών» στις εξέδρες του Αλκαζάρ, αφενός μεν για να αποθεώσουν τους «εκπορθητές» του «Ιγουντ Παρκ», αφετέρου για να σπρώξουν τους «βυσσινί» στην κατάκτηση των τριών βαθμών.

ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ: "ΝΙΩΘΩ ΟΜΟΡΦΑ ΠΟΥ ΗΡΘΑ ΣΤΗΝ ΑΕΛ"

Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη έδωσε ο ποδοσφαιριστής της ΑΕΛ Ηλίας Κυριακίδης στον ΣΟΥΠΕΡ ΣΠΟΡ FM 90.1 της Λάρισας. Η συζήτηση έγινε γύρω από πολλά θέματα και η συμμετοχή του κόσμου στην κουβέντα ήταν μεγάλη. Ο Ηλίας Κυριακίδης δεν δίστασε να πει τα πράγματα με το όνομα τους.

-Ηλία ανήκεις εδώ και λίγους μήνες στην ομάδα της ΑΕΛ, πως νιώθεις;

Πραγματικά οι συνθήκες που συνάντησα εδώ ήταν άριστες, δεν έχω κανένα παράπονο, όλα τα παιδιά και οι άνθρωποι της διοίκησης με αγκάλιασαν και μου έδειξαν την αγάπη τους. Νιώθω όμορφα που ήρθα στην ΑΕΛ...

-Από πόσο χρονών ασχολήσε με την μπάλα και το ποδόσφαιρο;

Βασικά ήταν κάτι που προέκυψε στην πορεία, η αλήθεια είναι πως ήμουνα ιδιαίτερα καλός μαθητής αλλά στο τέλος με κέρδισε η μπάλα. Ξεκίνησα παίζοντας τζούντο (γέλια) αλλά μετά και σε μικρή ηλικία τα παράτησα και ξεκίνησα να παίζω ποδόσφαιρο.

-Από πού ξεκίνησες;

Ξεκίνησα από τον Ιωνικό και τα τμήματα υποδομής του, σε μικρή ηλικία όμως σύντομα προωθήθηκα στην πρώτη ομάδα και έπαιξα σε υψηλό επίπεδο. Αυτό με βοήθησε και στο να βελτιώνομαι μέρα με την μέρα.

-Και η ΑΕΚ πως προέκυψε;

Είχαμε παίξει κάποιο παιχνίδι μεταξύ μας και με είχαν δει με αποτέλεσμα να κάνω αυτή την τόσο σημαντική μεταγραφή σε τόσο μικρή ηλικία για μένα.

-Από πού είναι η καταγωγή σου;

Κατάγομαι από τον Κορυδαλλό.

-Τι κρατάς από την ΑΕΚ;

Πολλά, καταρχήν τις εμπειρίες που αποκόμισα, για μένα είναι σημαντικό σε ηλικία 22 ετών να έχω τόσες πολλές παραστάσεις. Από εκεί και πέρα οι άνθρωποι με είχαν αγκαλιάσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και δεν έχω κανένα παράπονο.

-Και τώρα η ΑΕΛ...

Ναι πραγματικά, για μένα ήταν ένα σημαντικό βήμα στην καριέρα μου, αυτή η μεταγραφή. Το καλοκαίρι πίστευα πως θα συνεχίσω στην ΑΕΚ, εξάλλου είχα ακόμα 2,5 χρόνια συμβόλαιο. Αλλά δέχτηκα ένα τηλέφωνο από τον κ. Ντέμη Νικολαϊδη και μου είπε πως το καλύτερο για εμένα αυτή την στιγμή είναι να πάω στην ΑΕΛ.

-Ο κ. Δώνης τι σου είχε πει;

Είχαμε μιλήσει και μου είχε εξηγήσει κάποια πράγματα για την φιλοσοφία του γύρω από το ποδόσφαιρο, επίσης δεν σας κρύβω πως με κέρδισε με τα λόγια του. Δεν χρειάστηκε να το σκεφτώ, πλέον νιώθω καλά εδώ.

-Η ομάδα ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς το φετινό πρωτάθλημα με την νίκη στην Τρίπολη, μετά κάπως άλλαξαν τα πράγματα, τι πιστεύεις πως έφταιξε για αυτό;

Η αλήθεια είναι πως κάναμε μία καλή προετοιμασία και στο Καρπενήσι και στην Ιταλία, από εκεί και πέρα έτυχαν κάποιες αναποδιές και για αυτό δεν είχαμε ανάλογη συνέχεια στο πρωτάθλημα. Δεν νομίζω πως υπάρχει λόγος να αναφερθούμε ξανά στην διαιτησία. Τώρα θέλουμε να κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα από το παιχνίδι με τον Λεβαδειακό και να πάρουμε την νίκη.

-Η ομάδα κατάφερε και πήρε μία σπουδαία πρόκριση απέναντι στην Μπλάκμπερν, πως ένιωσες μόλις τελείωσε το παιχνίδι;

Τα συναισθήματα σε τέτοιες περιπτώσεις δεν περιγράφονται, η χαρά είναι τεράστια και όταν βλέπεις και τον κόσμο σου, παίρνεις δύναμη.

-Έχεις κάποια προτίμηση για την κλήρωση της Τρίτης για το κύπελλο ΟΥΕΦΑ;

Όχι, αυτό που θέλω είναι να έχουμε μία καλή κλήρωση και πιστεύω πως όλα θα πάνε καλά, και όταν βρέθηκε στον δρόμο μας η Μπλάκμπερν, λίγοι ήταν εκείνοι που πίστεψαν πως θα τα καταφέρουμε, τελικά φάνηκε πως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο...

-Από την ομάδα με ποιους κάνεις παρέα;

Όλα τα παιδιά είναι καλά και για αυτό έχουμε κάνει μία καλή χημεία, τώρα περισσότερο παρέα κάνω με τον Φωτάκη, τον Γκαλίτσιο και τον Κοτσόλη.

-Κλείνοντας στείλε ένα μήνυμα στον κόσμο

Αυτό που θέλω να πω είναι να έχουμε πάνω απ΄ όλα την υγεία μας και να χαιρόμαστε την κάθε στιγμή.


ΝΕΟΙ: ΞΑΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ

Επιστροφή στα θετικά αποτελέσματα για την ομάδα Νέων της ΑΕΛ, που επικράτησε 2-0 του Λεβαδειακού στις εγκαταστάσεις των Δένδρων και πλέον μετράει τρεις νίκες στους πρώτους τέσσερις αγώνες του πρωταθλήματος Νέων της Superleague. Οι «βυσσινί» έφτασαν στο «τρίποντο», χάρη σε δύο γκολ του Μπανούση, ένα στο ξεκίνημα κι ένα στα τελευταία λεπτά του αγώνα.

Ο φορ των Νέων της ΑΕΛ άνοιξε το σκορ μόλις στο 2ο λεπτό με κοντινό πλασέ μετά από ασίστ του Μάγγου, για να σφραγίσει τη νίκη στο 85ο. Ο Μάγγος ξανά έβγαλε όμορφη κάθετη πάσα στον Ελευθεριάδη, ο οποίος απέφυγε τους αμυντικούς του Λεβαδειακού, έστρωσε υποδειγματικά στον Μπανούση κι εκείνος τετ-ατετ με τον Ριγανά δεν δυσκολεύτηκε να στείλει τη μπάλα στα δίχτυα.

Στις καθυστερήσεις της αναμέτρησης οι «βυσσινί» είχαν δοκάρι με τον Τηλιόπουλο. Για την ομάδα του Λεβαδειακού η σπουδαιότερη στιγμή καταγράφηκε στο 55ο λεπτό όταν ο Μαργαρίτης βγήκε μόνος του απέναντι στον Μπαϊμάκη, αλλά ο γκολκίπερ των Νέων της ΑΕΛ έδιωξε τον κίνδυνο. Οι φιλοξενούμενοι έκλεισαν τον αγώνα με 10 παίκτες λόγω αποβολής του Μακρή με 2η κίτρινη κάρτα στο 84ο λεπτό.

ΑΕΛ: Μπαϊμάκης, Καρατέεβ, Όντος, Μπουρουζίκας (72 Νόνης), Ραχωβίτης, Μάγγος, Κοκόμπελης (65 Τηλιόπουλος), Ζάγκος, Μπανούσης, Σπυρόπουλος (54 Λύτρας), Καραγιάννης (60 Ελευθεριάδης).

ΠΑΜΕ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ;;;

Δείτε όλα τα σημερινά αθλητικά πρωτοσέλιδα μόνο μ' ένα κλικ:

ΟΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ

14:00 SS3: ΑΡΣΕΝΑΛ - ΣΑΝΤΕΡΛΑΝΤ Αγγλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
15:00 ΣΠΟΡ+: ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ: ΦΙΤΕΣΕ – ΦΕΓΕΝΟΡΤ (Z)
16:00 SS3: ΦΙΟΡΕΝΤΙΝΑ - ΓΙΟΥΒΕΝΤΟΥΣ Ιταλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
17:00 ALPHA: ΕΡΓΟΤΕΛΗΣ-ΑΡΗΣ Πρωτάθλημα Ο.Π.Α.Π. 2007/08 (Ζ)
17:00 SS2: ΜΠΟΛΤΟΝ - ΤΣΕΛΣΙ Αγγλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
17:00 SS4: ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ - ΤΟΤΕΝΑΜ Αγγλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
18:00 SS3: ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ - ΑΤΛΕΤΙΚΟ ΜΑΔΡΙΤΗΣ Ισπανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου (Ζ)
18:00 SS5: ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ - ΛΕΒΕΡΚΟΥΖΕΝ Γερμανικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
19:00 NET: ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ Πρωτάθλημα Ο.Π.Α.Π. 2007/08 (Ζ)
19:00 SS1: ΑΕΛ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ Πρωτάθλημα Ο.Π.Α.Π. 2007/08 (Ζ)
19:00 SS7: ΜΠΟΡΝΤΟ - ΛΙΟΝ Γαλλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
19:30 ΕΤ1: ΤΟΡΟΝΤΟ – ΒΙΡΤΟΥΣ ΡΟΜΑ NBA Europe Live (Z)
20:00 SS4: ΡΙΒΕΡ ΠΛΕΪΤ - ΜΠΟΚΑ ΤΖΟΥΝΙΟΡΣ Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Αργεντινής (Ζ)
21:15 SS1: ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΑΕΚ Πρωτάθλημα Ο.Π.Α.Π. 2007/08 (Ζ)
21:15 ΣΠΟΡ+: ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ: ΛΕΪΡΙΑ-ΜΠΕΝΦΙΚΑ (Z)
21:30 SS3: ΛΑΤΣΙΟ - ΜΙΛΑΝ Ιταλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
22:00 SS2: ΣΑΟ ΠΑΟΥΛΟ - ΚΟΡΙΝΘΙΑΝΣ Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Βραζιλίας (Ζ)

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

7/10/2000 Η Γερμανία παίρνει μια ιστορική νίκη (0-1) επί της Αγγλίας για τα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2002 στον τελευταίο αγώνα που διεξάγεται στο Wembley. Μετά από 77 χρόνια, το ιστορικό γήπεδο θα κατεδαφιστεί και θα ξαναχτιστεί από την αρχή. Απογοητευμένος μετά τον αγώνα, ο προπονητής Kevin Keegan παραιτείται.

7/10/1985 Η Lynette Woodward, αρχηγός της ομάδας μπάσκετ της Αμερικής που κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1984 στο Λος Άντζελες, γίνεται η πρώτη γυναίκα μέλος της ομάδας μπάσκετ Harlem Globetrotters.

7/10/1961 Το “Φως” δημοσιεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στατιστικά μπάσκετ (πόντους & ριμπάουντ). Τη στήλη επιμελείται ο Θεόδωρος Μπαλφούσιας και στην πρώτη ευκαιρία ο “Πατριάρχης” του ελληνικού μπάσκετ Φαίδων Ματθαίου σχολιάζει: “ενάμισυ ριμπάουντ ισοδυναμεί με ένα καλάθι” .

7/10/1916 Το πιο βαρύ σκορ στην ιστορία του αμερικάνικου ποδοσφαίρου. Το Georgia Tech συντρίβει το Cumberland College of Lebanon 222-0.

7/10/1900 Χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στον αθλητισμό ο όρος “orienteering” (προσανατολισμός) για να περιγράψει τον αγώνα “δρόμου” που σχετίζεται με αναζήτηση “χαμένου θησαυρού” με μόνα εφόδια έναν χάρτη και μια πυξίδα.

Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2007

TΟ ΠΑΘΗΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΘΗΜΑ

Πολύ σημαντική αδιαμφισβήτητα η πρόκριση της Λάρισα επί της Μπλάκμπερν για το θεσμό του Κυπέλλου UEFA. Όλοι όμως στην ομάδα σκέφτονται την νίκη στο Πρωτάθλημα με αντίπαλο τον Λεβαδειακό, στο πλαίσιο της 4ης αγωνιστικής της Super League. Ο Γιώργος Δώνης και οι παίκτες του, έφτασαν στον 7ο ουρανό με το σφύριγμα της λήξης το βράδυ της Πέμπτης. Αυτό όμως ήδη ανήκει στο παρελθόν, με τον νεαρό τεχνικό να κρατάει προσγειωμένους τους παίκτες του.

Άλλωστε για την Λάρισα δεν υπάρχει περιθώριο απώλειας. Οι τέσσερις βαθμοί στις τρεις πρώτες αγωνιστικές, δεν αποτελούν καλή συγκομιδή. Για αυτό τον λόγο οι «βυσσινί» θα προσπαθήσουν με το άρωμα...Ευρώπης που έχουν στις αποσκευές τους, να καταβάλλουν την αντίσταση του Λεβαδειακού στο κατάμεστο «Αλκαζάρ» (Κυριακή 7/10-19:00).

Οι «βυσσινί» ολοκλήρωσαν την προετοιμασία τους με προπόνηση που έγινε το μεσημέρι του Σαββάτου (6/10). Μετά το τέλος της, ο Γιώργος Δώνης ανακοίνωσε την 20μελή αποστολή στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται ο αρχηγός Νίκος Νταμπίζας και ο Ηλίας Κυριακίδης και επίσης οι Βενετίδης (τραυματίας), Χριστόπουλος, Μουνιόθ, Λαμπρόπουλος και Πούτας.

Ο Γιώργος Δώνης για το ματς της Κυριακής, επέλεξε τους: Κοτσόλη, Κηπουρό, Γκαλίτσιο, Μπουκουβάλα, Κατσιαρό, Βενέτη, Φέρστερ, Κώτσιο, Γκίκα, Σαρμιέντο, Βεργώνη, Ιγκλέσιας, Αλεξάνδρου, Φωτάκη, Κλέιτον, Μπακαγιόκο, Μπαχράμη, Καλαντζή, Κόζλεϊ, Πάρα.

ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ: ΕΚΤΟΣ ΡΟΥΣΕΦ & ΜΟΝΤΟΓΙΑ

Δύο πολύ σημαντικές απουσίες θα έχει ο Λεβαδειακός στο Αλκαζάρ στην προσπάθεια του να πάρει τους πρώτους του βαθμούς στο πρωτάθλημα. Ο Γκεόργκι Βασίλιεφ δεν υπολογίζει στους Ρούσεφ και Μοντόγια, οι οποίοι δεν ξεπέρασαν τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν καθ' όλη τη διάρκεια της βδομάδας και έμειναν εκτός αποστολής για το παιχνίδι της Κυριακής με αντίπαλο την Λάρισα.

Αναλυτικά η αποστολή του Λεβαδειακού:

Φιρινίδης, Εμεράν, Μουλόπουλος, Άντερσον, Ντιά, Ποπόφ, Σίντζιελορτζ, Ζησόπουλος, Ανδράλας, Παρασκευαϊδης, Θεοδοσιάδης, Τουρέ, Σίσιτς, Λάτσκο, Λεονάρντο, Ντιμπαλά, Μπλάζιτς, Διαμάντης.

ΚΩΤΣΙΟΣ: "ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ"

Για την πρόκριση επί της Μπλάκμπερν μίλησε στην εφημερίδα «Sportime» ο Ηλίας Κώτσιος.

Ο αμυντικός της Λάρισας αναφέρθηκε στη δυσκολία των δύο αναμετρήσεων με τον αγγλικό σύλλογο και τόνισε ότι πλέον η ομάδα του έχει γίνει γνωστή σε όλη την Ευρώπη.

Επίσης ο πρώην άσος του Παναθηναϊκού αναφέρθηκε και στο έμψυχο υλικό που διαθέτουν οι Κυπελλούχοι Ελλάδας και υπογράμμισε ότι μπορούν να πετύχουν κάτι καλό τη νέα σεζόν.

Αναλυτικά η συνέντευξη του Κώτσιου

Έχεις μεγάλη εμπειρία στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις λόγω της θητείας σου και στον ΠΑΟ. Τι σου έχει μείνει από τη μεγάλη πρόκριση;

Είναι μια πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία γιατί έγινε από την ομάδα της Λάρισας, η οποία έχει πάρα πολλά χρόνια να βρεθεί στα ευρωπαϊκά σαλόνια Αυτό που πετύχαμε όλοι οι παίκτες, ο προπονητής, η διοίκηση, είναι πολύ σημαντικό. Ξαναγύρισε η Λάρισα στα ευρωπαϊκά σαλόνια και γίνεται γνωστή σε όλη την Ευρώπη. Είναι μια μεγάλη επιτυχία.

Ξέραμε εξαρχής ότι είναι πολύ δύσκολο. Είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια αγγλική ομάδα. Ευτυχώς, όμως, όλα πήγαν καλά. Αυτό που σκεφτόμαστε από εδώ και πέρα είναι ότι θα αγωνιστούμε και με άλλες αγγλικές ομάδες, όπου θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο.

Υπήρχε ασφάλεια για την πρόκριση, δεδομένου του 2-0 του πρώτου αγώνα;

Στο ποδόσφαιρο τίποτα δεν είναι δεδομένο. Είχαμε κάνει ένα καταπληκτικό πρώτο παιχνίδι. Αυτό θέλαμε να κάνουμε και στην Αγγλία. Στο πρώτο ημίχρονο τα καταφέραμε, ήμασταν πολύ καλοί, στο δεύτερο περιμέναμε την αντίδραση της Μπλάκμπερν, όμως ανταποκριθήκαμε σωστά στην πίεση που δεχθήκαμε και όλα πήγαν καλά.

Παρόλο που η συμμέτοχη σου θεωρείτο αμφίβολη, έδωσες πολλές λύσεις με την είσοδο σου στο γήπεδο...

Προσπάθησα και εγώ να δώσω τον καλύτερο μου εαυτό για να βοηθήσω την ομάδα να πάρει την πρόκριση. Όλα τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό. Αυτό που μετράει είναι η πρόκριση.

Τι σας είπε ο κ. Δώνης πριν από τα ματς;

Αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να δείξουμε πάθος, θέληση και δύναμη. Ξέραμε ότι έπρεπε να τα προστατεύσουμε όλα αυτά, για να πάρουμε την πρόκριση.

Θεωρείς ότι η ΑΕΛ θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε τρεις διοργανώσεις;

Έχουμε το καλύτερο δυναμικό των τριών τελευταίων ετών. Έχουν γίνει πολύ καλές προσθήκες και είμαστε δυνατοί. Βέβαια, πρέπει να κοιτάζουμε κάθε ματς ξεχωριστά και το ταμείο θα γίνει στο τέλος.

Πώς νιώθεις που είσαι Λαρισαίος και συνέδεσες το όνομα σου με αυτήν την πρόκριση;

Πολύ χαρούμενος όχι μόνο επειδή είμαι Λαρισαίος, αλλά επειδή μία ομάδα σαν τη Λάρισα μπήκε με τον καλύτερο τρόπο στα ευρωπαϊκά σαλόνια.

Πού αφιερώνεις την πρόκριση;

Στην οικογένεια μου και σε όλους του φίλους της ΑΕΛ, που πάντα βρίσκονται στο πλευρό μας και μας δίνουν μεγάλη ώθηση σε όλα τα παιχνίδια.

Τα παιδιά σου τι σου είπαν μετά το ματς;

Είναι μικρά ακόμη και δεν έχουν συνειδητοποιήσει τι συνέβη...

Σου πέρασε κάποια στιγμή από το μυαλό, ειδικά μετά το γκολ της Μπλάκμπερν, ότι μπορεί να χαθεί το εισιτήριο για τους ομίλους;

Από την αρχή γνωρίζαμε ότι επρόκειτο για ένα πολύ δύσκολο ματς. Ωστόσο, παρακολουθώντας τον αγώνα από τον πάγκο έβλεπα ότι η ομάδα πάει πάρα πολύ καλά και ειδικά μετά το γκολ ήξερα ότι η πρόκριση δεν πρόκειται να χαθεί. Σίγουρα κάποια στιγμή η πίεση των Άγγλων ήταν μεγάλη, αλλά ευτυχώς αντιδράσαμε καλά και πήραμε αυτό που θέλαμε.

Μια υπόσχεση για τον κόσμο;

Να προσπαθήσουμε σε όλα τα παιχνίδια να λειτουργήσουμε για τη νίκη, να κάνουμε καλές εμφανίσεις για να τους δίνουμε ανάλογες χαρές.

ΦΕΡΣΤΕΡ: "ΑΠΟ ΤΟ ΞΕΡΟ ΣΤΟ ΙΓΟΥΝΤ ΠΑΡΚ"

Γενάρης 2003: Ο Μάρκο Φέρστερ στο ντεμπούτο του με τον Ηλυσιακό του Γιώργου Δώνη αγωνίζεται σοκαρισμένος για πρώτη φορά στην καριέρα του σε ξερό γήπεδο (χωρίς αποδυτήρια φιλοξενούμενων) στην εκτός έδρας αναμέτρηση με τον Σαρωνικό Γαλατακίου για τη Δ Εθνική...

Οκτώβριος 2007: Ο 31χρονος πλέον Γερμανός αμυντικός της ΑΕΛ συνθέτει μαζί με τον Νίκο Νταμπίζα ένα καταπληκτικό δίδυμο στόπερ στην αναμέτρηση με την Μπλάκμπερν στο «Ιγουντ Παρκ» και αναζητείται από τον διεθνούς φήμης Παραγουανό επιθετικό Ρόκε Σάντα Κρουζ, για να του παραδώσει πίσω την... ταυτότητα. Οι παραστάσεις του Φέρστερ, λοιπόν, είναι μοναδικές και η ιστορία του παραπέμπει σε παραμύθι.

Ακόμη του χρωστάνε!
Μετά τον υποβιβασμό της Λειψίας από τη Β στη Γ Γερμανίας αποφασίζει μέσω μάνατζερ να δοκιμάσει την τύχη του στην Ελλάδα. Τη σεζόν 2000-01 φοράει τη φανέλα του Ακράτητου στη Β Εθνική, την επόμενη μετακομίζει στον Εθνικό της Γ Εθνικής και εν συνεχεία στον Αθηναϊκό της Β. Η ομάδα του Βύρωνα αλλά και αυτή του Πειραιά δεν τον έχουν εξοφλήσει μάλιστα έως και σήμερα και είναι σε εξέλιξη η δικαστική διαμάχη με τους τότε παράγοντες Μπελίτσιο (Εθνικός) και Ποιμενίδη (Αθηναϊκό).

Το βιοποριστικό πρόβλημα και η ΕΤ3Πώς προέκυψε, όμως, το ενδιαφέρον του Ηλυσιακο για να βρει τελικά την... υγειά του ο Μάρκο Φέρστερ;

Η οικονομική ασυνέπεια είχε φτάσει στο απροχώρητο στον Αθηναϊκό τη σεζόν 2002-03 και ο Γερμανός αποφασίζει να καταφύγει σε τηλεοπτική παρέμβαση σε εκπομπή της ΕΤ3 για να κοινοποιήσει το βιοποριστικό του πρόβλημα. Φωνή βοώντος εν... τω Ηλυσιακώ. Ο Νίκος Λυράκης (είχε άποψη για την αξία του) κλείνει ραντεβού μαζί του, έχοντας κατά νου όμως ότι είναι δύσκολο να πείσει έναν παίκτη Β Εθνικής να κατέβει δύο σκαλιά και να παίξει Δ Εθνική. Πόσο μάλλον έναν άνθρωπο που είχε βιοποριστικό πρόβλημα. Τελικά τα κατάφερε (είχε καταθέσει ήδη προσφυγή για να μείνει ελεύθερος από τον Αθηναϊκό ο παίκτης), έστω κι αν αντιλήφθηκε μετά το τέλος του ραντεβού ότι μπορούσε να αναπτύξει τα επιχειρήματά του και στα ελληνικά (προηγήθηκε ολόκληρη συζήτηση στα αγγλικά)...

Τρεις ανανεώσεις
Από τότε έως και σήμερα ο Μάρκο Φέρστερ υπέγραψε τρεις ανανεώσεις συνεργασίας με τους Κώστα Πηλαδάκη και Νίκο Λυράκη, με τους οποίους την εποχή του Ηλυσιακού ήταν τακτικά συνδαιτυμόνες για φαγητό. «Δεν έχουμε τη σχέση παραγόντων - παίκτη. Είναι πρώτα φίλοι μου» εξηγεί ο Φέρστερ, συμπεριλαμβάνοντας βέβαια στην ίδια κατηγορία και τους Γιώργο Δώνη, Μάκη Αγγελίνα και Γρηγόρη Γεωργίτσα. Είναι εξάλλου ο ένας εκ των τριών παικτών της Λάρισας (Γκίκας και Χριστόπουλος οι άλλοι) που έχουν συνεργαστεί από την πρώτη σεζόν που πρωτοεργάστηκε το παραπάνω τεχνικό τιμ στον Ηλυσιακό.

Παρών στις μεγάλες στιγμές
Πέρα από τον Ηλυσιακό, όπου ήταν ούτως ή άλλως ηχηρό όνομα, ο Μάρκο Φέρστερ έχει δηλώσει «παρών» σε όλες τις μεγάλες στιγμές της Λάρισας, παρότι τις περισσότερες φορές δεν ξεκινούσε στο σχεδιασμό της σεζόν ως επιλογή ενδεκάδας. Κύπελλο, Ευρώπη και έχει ο Θεός ακόμη για τον 31χρονο παίκτη...

«Θησαυρός» ο αρχηγός
Σε ό,τι αφορά το χαρακτήρα του, οι περισσότεροι συμφωνούν με την εκπεφρασμένη άποψη του Νίκου Λυράκη: «Είναι θησαυρός, τι να λέμε τώρα;». Γερμανική πειθαρχία, επαγγελματισμός, χωρίς γκρίνια, χωρίς προβλήματα με τους συμπαίκτες του. Αξίζει να σημειωθεί πως είναι και ο δεύτερος αρχηγός της ομάδας πίσω από τον Νίκο Νταμπίζα. Ανθρωπος ολιγαρκής, που αφιερώνεται στην οικογένειά του (με τη μεταγραφή στη Λάρισα άρχισε και ο έγγαμος βίος, με «καρπούς» το δίχρονο Φαμπρίς και την μόλις εννέα μηνών Τζίλιαν). Είναι χαρακτηριστικό πώς ερωτηθείς για το τι προσδοκά ακόμη απαντά χωρίς δεύτερη σκέψη: «Να έχω την υγεία μου».

«Οπως τα είπε ο Δώνης»
Για το επιτυχημένο μαρκάρισμα του Σάντα Κρουζ δεν δείχνει καμία διάθεση να ευλογήσει τα γένια του, αλλά εξάρει το ρόλο του Δώνη: «Μας είχε πει ο προπονητής τα πάντα. Δεν συναντήσαμε κάτι άγνωστο, ούτε από αυτόν τον παίκτη ούτε από κάποιον άλλον. Οπως τα είπε ο Δώνης».

«Θέλω την Μπάγερν!»
Τι περιμένει όμως από την κλήρωση των ομίλων του ΟΥΕΦΑ την προσεχή Τρίτη; «Θα ήθελα μία γερμανική ομάδα. Μακάρι να είναι η Μπάγερν. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη δυναμικότητά της. Πιστεύω, πάντως, ότι ίσως ήταν πιο δύσκολο να αποκλείσουμε την Μπλάκμπερν, παρά να προκριθούμε από όμιλο. Ισως και τέσσερις βαθμοί να αρκούν» επισημαίνει ο Φέρστερ, που αφιερώνει τον ελεύθερο χρόνο του στην οικογένειά του, επισκεπτόμενος συχνά την παιδική χαρά, ενώ παρακολουθεί και από το δορυφορικό πιάτο την Μπουντεσλίγκα...

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ: "Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΙΕΡΑ ΜΟΥ"

Η Λάρισα θυμίζει μεθυσμένη πολιτεία και άπαντες απολαμβάνουν το νέκταρ της επιτυχίας. Ο Νεκτάριος Αλεξάνδρου δεν μπορεί να βγάλει από το μυαλό του τις ανεπανάληπτες στιγμές που έζησε στην Αγγλία. Ο Κύπριος επιθετικός μιλώντας στο «Sportime» γύρισε δύο μέρες το χρόνο πίσω και έζησε ξανά τις μεγάλες στιγμές. Θυμήθηκε το... μπουγέλο στα αποδυτήρια και γενικότερα την πρώτη εντύπωση που είχε στο άκουσμα της Μπλάκμπερν. Ο Αλεξάνδρου βέβαια δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι ήταν μακράν η καλύτερη στιγμή στην καριέρα του!

Η ΑΕΛ έχει γράψει ιστορία. Εχετε συνειδητοποιήσει τι πετύχατε;

Ακόμη δεν έχουμε συνειδητοποιήσει πόσο μεγάλη είναι αυτή η πρόκριση. Για μένα είναι η μεγαλύτερη στιγμή στην καριέρα μου. Η επιτυχία μάς ανοίγει την όρεξη. Και πρέπει να δουλέψουμε ακόμη πιο σκληρά γιά να έχουμε ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες.

Όταν έγινε η κλήρωση φάνταζε βουνό η πρόκριση...

Κι εγώ για να πω την αλήθεια δεν είχα και τα πιο αισιόδοξα συναισθήματα Το πρώτο που σκέφτηκα ήταν ότι θα ήταν δύ ο πολύ καλά παιχνίδια για μας και ότι αν δίναμε τον καλύτερο εαυτό μας θα μπορούσαμε αρχικά να πάρουμε κάτι καλό. Πιστεύαμε ότι έπρεπε να κάνουμε κάτι καλό στην έδρα μας και εφόσον ήρθε το καλό αποτέλεσμα, πιστέψαμε στην πρόκριση.

Τώρα ποιον αντίπαλο θέλεις για τους ομίλους;

Δεν μπαίνουμε σε αυτήν τη διαδικασία. Είναι λίγο περίεργο, εξαρτάται με ποιες ομάδες θα παίξεις εντός και με ποιες εκτός έδρας. Ωστόσο, τώρα κοιτάμε την Κυριακή. Τέλος οι χαρές. Θα ξεκουραστούμε και θα περιμένουμε την Τρίτη την κλήρωση.

Η ΑΕΛ μπορεί να ανταποκριθεί στους τρεις στόχους;

Πιστεύω πως ναι. Βέβαια, δεν θα είναι και το πιο εύκολο πράγμα, αλλά υπάρχουν πολλοί παίκτες. Με την κατάλληλη κατανομή του χρόνου υπάρχουν πολλά παιδιά στην ομάδα που μπορούν να βοηθήσουν. Δεν στηρίζεται η ομάδα μόνο σε 11 παίκτες και νομίζω ότι όποιοι κληθούν σε οποιονδήποτε αγώνα θα μπορέσουν να ανταποκριθούν. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε καλή παρουσία και στις 3 διοργανώσεις.

Ποιο ήταν το κλίμα στα αποδυτήρια; Είπατε κάτι στον Κλέιτον;

Περισσότερο πανηγυρίζαμε όλοι μαζί και δεν το πήγαμε τόσο στο προσωπικό. Ήμασταν συγκρατημένοι στους πανηγυρισμούς, απλώς ρίξαμε λίγα νερά στα αποδυτήρια, πανηγυρίσαμε και όλα καλά.

Καθιερώνεσαι σταδιακά και φέτος φαίνεται να είναι η χρονιά σου;

Έχω ξεκινήσει καλά τη χρονιά και θέλω να τελειώσω έτσι και ακόμη καλύτερα Ο στόχος μου είναι να κάνω μία από τις καλύτερες χρονιές στην καριέρα μου. Είμαι αισιόδοξο από την πορεία της ομάδας και θέλω να συνδυάσουμε καλά αποτελέσματα και καλή προσωπική παρουσία.

Αφιερώνεις κάπου την πρόκριση;

Στον κόσμο της ΑΕΛ που ήταν στο πλευρό μας, στους δικούς μου ανθρώπους που στάθηκαν στο πλευρό μου ειδικά την περσινή χρονιά που είχα πρόβλημα τραυματισμού. Και φυσικά στους συμπαίκτες μου στους οποίους ανήκει αυτή η πρόκριση.

ΚΑΝΕ ΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΛΟΥΤΣΙΑΝΟ

Η πίεση του αγώνα είχε «ξεθυμάνει» και τα βλέμματα της αναγνώρισης ήταν «καρφωμένα» πάνω του. Ο πιο χαλαρός Δώνης των τελευταίων ετών (εκτός κι αν ανατρέξουμε στην εποχή του Ηλυσιακού) ήταν το κεντρικό πρόσωπο κατά την επιστροφή της ΑΕΛ από το «Ιγουντ Παρκ» στη Νέα Αγχίαλο...

Το όνομά του έγινε σύνθημα στα χείλη των φίλων της ομάδας έξω από το γήπεδο της Μπλάκμπερν, πόζαρε υπομονετικά με χαμόγελο δίπλα τους και εν συνεχεία καθοδήγησε με επιτυχία και την... πλάκα στο ταξίδι του επαναπατρισμού.

«Τάσο, έχεις σχολείο...»

Πριν αρχίσει το «πανηγύρι», ο Δώνης είχε και τις προσωπικές του στιγμές. Μετά το «τσεκ ιν» στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ αγκάλιασε τη σύζυγό του Δέσποινα και συζήτησαν ιδιαιτέρως, ενώ πριν από την επιβίβαση «τσίμπησε» και κάτι παρέα και με τους συνεργάτες του (Μάκης Αγγελίνας).

Στο πούλμαν που μετέφερε τον κόσμο προς το τσάρτερ ο Δώνης άρχισε τις οδηγίες από τον... πάγκο. «Τάσο, κοιμήσου στο αεροπλάνο, γιατί αύριο έχεις σχολείο. Να πεις στη δασκάλα σου πώς πέρασες στην Αγγλία» τόνισε (καταβάλλοντας προσπάθεια, για να συγκρατήσει τα γέλια του), απευθυνόμενος στο μικρότερο γιο του.

«Απαράδεκτες αλλαγές»
Κάπου εκεί «πετάχτηκε» ένας φίλαθλος της ΑΕΛ: «Ηταν απαράδεκτες οι αλλαγές σου. Χάσαμε το παιχνίδι. Διώξτε τον» σημείωσε αστειευόμενος και οι παρευρισκόμενοι, αλλά και ο Γιώργος Δώνης (σχολίασε «ναι, ρε παιδί μου, γι αυτό γύρισε το ματς από το 0-1») «λύθηκαν» στα γέλια.

«Γιατί δεν είπες την κομπίνα;»
Στη συνέχεια ήταν η σειρά του Χρήστου Μιχαήλ να βάλει... χέρι στον Δώνη. «Εκανες λάθος στην τελευταία φάση στο φάουλ που κερδίσαμε. Γιατί δεν είπες στον Φωτάκη να κάνει την κομπίνα του Λουτσιάνο» είπε ο προπονητής τερματοφυλάκων της ΑΕΛ και όλοι κρατούσαν τα... στομάχια τους. «Φαντάζεσαι να γινόταν έτσι και να έδειχνε σέντρα ο διαιτητής» σιγόνταρε αμέσως ο Δώνης, που απολάμβανε τις στιγμές...

«Καλύτερα κονκάρδα»
Ο 38χρονος προπονητής εξέφρασε στο πούλμαν της χαράς και στυλιστικά παράπονα. «Βλέπεις, έβγαλα το ραμμένο σήμα της ομάδας. Το ξήλωσα από το σακάκι. Δεν μου άρεσε καθόλου. Καλύτερα είναι να βάλουμε κονκάρδα. Ασε που άλλαξα κοστούμι και με το νέο έχασα...». Η τοποθέτησή του μάλιστα προβλημάτισε τον Χρήστο Μιχαήλ, που άρχισε να τραβάει τις κλωστές από το σήμα με τη βοήθεια και του μικρού Τάσου...

Η πτήση ήταν ήρεμη (ξεκίνησε στις 3:50 τα ξημερώματα) και ο Δώνης εμφανίστηκε μετά την προσγείωση στη Νέα Αγχίαλο με λυμένη γραβάτα. Μετέφερε τις αποσκευές και την... πρόκριση στο τζιπ του και αποχώρησε με το κεφάλι ψηλά...

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΧΗΣ ΤΟΥ ΔΩΝΗ

«Μας ενδιέφερε το αποτέλεσμα και η πρόκριση, όχι αν θα παίζουμε με επιθετικό σχήμα» σχολίαζαν μετά το τέλος οι άνθρωποι της ΑΕΛ και αυτό εξηγεί γιατί ίσως για πρώτη φορά ο Γιώργος Δώνης έπαιξε στο δεύτερο ημίχρονο του προχθεσινού αγώνα της Λάρισας με την Μπλάκμπερν με πέντε παίκτες στην άμυνα, δηλαδή με τρίο σέντερ μπακ Νταμπίζα, Φέρστερ και τον Κώτσιο, ο οποίος μπήκε αλλαγή.

Μετά το παιχνίδι τόσο ο ίδιος τεχνικός της ΑΕΛ όσο και ο Μάκης Αγγελίνας σε πηγαδάκια που δημιουργήθηκαν έξω από το «Ιγουντ Παρκ» εξηγούσαν ότι ήταν αναγκασμένοι να καταφύγουν σε αυτή τη λύση, καθώς περίμεναν ότι η Μπλάκμπερν θα ρίξει όλο και περισσότερους παίκτες μπροστά.

Και πράγματι έτσι έγινε, ωστόσο οι «βυσσινί» πρόλαβαν να ενισχύσουν τα μετόπισθεν πριν ο Χιουζ περάσει τον ΜακΚάρθι δίπλα στον Σάντα Κρουζ και προς το τέλος τον θηριώδη Κονγκολέζο σέντερ μπακ Κρίστοφερ Σαμπά στη γραμμή κρούσης.

Το ρίσκο

Η είσοδος, βεβαίως, του Κώτσιου εμπεριείχε κάποιο ρίσκο. Η αγωνία του προπονητικού τιμ ήταν μεγάλη, αφού ο Λαρισαίος στην καταγωγή πρώην μπακ του Παναθηναϊκού αγωνίστηκε έπειτα από τραυματισμό και χωρίς να είναι απολύτως έτοιμος.

Με δεδομένο το βαρύ αγωνιστικό χώρο -είχε βρέξει την προηγούμενη μέρα- ο φόβος της υποτροπής ήταν ορατός, αφού υπήρχε ο κίνδυνος να μην τα καταφέρει στην πίεση. Ολα πήγαν καλά, όμως, και η Λάρισα πανηγύρισε μία μεγάλη επιτυχία σε μια έδρα που έμοιαζε με... σκακιέρα και σε άλλα επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Δώνης από την αρχή άλλαξε πλευρές στους Φωτάκη και Σαρμιέντο φέρνοντας τον Αργεντινό δεξιά, ενώ στη διάρκεια του ματς ρόλους άλλαζαν και οι Κλέιτον, Αλεξάνδρου.

Πολλά προσέφερε η πίεση του Μπακαγιόκο που κάλυψε μεγάλες αποστάσεις, ενώ ο τελευταίος... άσος στο μανίκι ήταν ο Χρήστος Καλαντζής, ο οποίος μπορούσε να χριστεί σκόρερ, αν δεν τον ανέτρεπαν από πίσω, όταν έμπαινε σχεδόν μόνος του στη μεγάλη περιοχή στο τέλος του αγώνα.

Το βάθος του ρόστερ

Γι αυτό γενικώς στη Λάρισα υπήρχε ικανοποίηση για το ότι στη μεταγραφική περίοδο σχεδίασαν να ενισχύσουν το βάθος του ρόστερ. Κάτι που και ο γενικός διευθυντής της ΠΑΕ Νίκος Λυράκης παρατηρούσε είναι ότι η παρουσία πολλών ικανών παικτών θα είναι κάτι το εξαιρετικά πολύτιμο όταν αρχίσουν οι περαιτέρω υποχρεώσεις στο Κύπελλο ΟΥΕΦΑ, αλλά και τα συνεχή παιχνίδια πρωταθλήματος και Κυπέλλου στο εσωτερικό. Επιπλέον μπορεί κανείς να πει ότι στην ΑΕΛ -σύμφωνα με όσα λένε οι άνθρωποί της- υπολογίζουν σε μεγάλο βαθμό και τους Ιγκλέσιας και Μουνιόθ, οι οποίοι ναι μεν έχουν υπογράψει συμβόλαιο, ωστόσο θεωρείται ότι βρίσκονται υπό... παρακολούθηση.

Ο Ιγκλέσιας έχει πολλά προσόντα και είναι ακόμη νεαρός, ενώ ο Μουνιόθ έχει κλέψει καρδιές με το γεγονός ότι, άπαξ και βρει την μπάλα μέσα στην περιοχή, είναι γκολ!

ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΜΕ ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟ

Κυκλοφορούν από το επίσημο κατάστημα της ΑΕΛ, Vissini Store (οδός Μανωλάκη 1) τα εισιτήρια της κυριακάτικης εντός έδρας αναμέτρησης με τον Λεβαδειακό (19:00) για την 4η αγωνιστική της Superleague.

Οι τιμές των εισιτηρίων ανά θύρα έχουν ως εξής:

Θύρα 3 - Stergiaki Travel: 60 ευρώ
Θύρα 2 - Storismenos: 30 ευρώ
Θύρα 4 - ΗΛΕΚΤΡΟΡΑΜΑ: 30 ευρώ
Θύρα 10Α & 10Β - WIND: 23 ευρώ
Θύρες 6 & 7: 18 ευρώ.

Το Vissini Store θα παραμείνει ανοικτό για τη διάθεση εισιτηρίων σήμερα Σάββατο από τις 8.30 μέχρι τις 15:00 και το απόγευμα από τις 17:00 έως τις 20:00, όπως επίσης και την Κυριακή από τις 10:00 έως τις 14:00

ΤΟ ΚΟΡΑΚΙ ΤΟΥ ΚΥΠΕΛΛΟΥ


ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - AEΛ (11.10.07)

ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ Τσίκινης Η. ΣΔΠ Μεσσηνίας
ΒΟΗΘΟΣ Μπερσής Δ. ΣΔΠ Αρκαδίας
ΒΟΗΘΟΣ Αναστόπουλος Δ. ΣΔΠ Αρκαδίας
4ος ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ Κωνσταντινέας Π. ΣΔΠ Μεσσηνίας
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ Μαζαράκης Γ. ΣΔΠ Κεφ/νίας

ΠΑΜΕ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ;;;

Δείτε όλα τα σημερινά αθλητικά πρωτοσέλιδα μόνο μ' ένα κλικ:

ΟΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ

14:45 SS1: ΜΑΝΤΣΕΣΤΕΡ Γ. - ΓΟΥΙΓΚΑΝ Αγγλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
15:30 ALPHA: F1 GRAND PRIX Κίνας (Μ)
16:00 ET3: ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟΣ - ΚΑΣΤΟΡΙΑ Πρωτάθλημα ΟΠΑΠ Β Εθνικής (Ζ)
16:30 SS2: ΣΑΛΚΕ - ΚΑΡΛΣΡΟΥΗ Γερμανικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
17:00 ΣΠΟΡ+: AEK – AΡΗΣ A1 Βόλεϊ Ανδρών (Ζ)
18:10 SS7: ΣΕΝΤ ΕΤΙΕΝ - ΜΑΡΣΕΪΓ Γαλλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (Ζ)
19:00 NET: OΛΥΜΠΙΑΚΟΣ-ΑΠΟΛΛΩΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ Πρωτάθλημα Ο.Π.Α.Π. 2007/08 (Ζ)
19:00 SS1: ΠΑΟΚ - ΟΦΗ Πρωτάθλημα Ο.Π.Α.Π. 2007/08 (Ζ)
20:30 ΣΠΟΡ+: ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΠΑΣΚΕΤ ΙΣΠΑΝΙΑΣ: ΡΕΑΛ – ΒΑΛΕΝΘΙΑ (Z)
20:45 ΕΤ3: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - ΗΡΑΚΛΗΣ A1 Βόλεϊ Ανδρών (Ζ)
22:30 ΣΠΟΡ+: ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΛΙΑΣ: ΣΠΟΡΤΙΓΚ - ΓΚΙΜΑΡΑΕΣ (Z)
23:00 SS1: ΒΑΛΕΝΘΙΑ - ΕΣΠΑΝΙΟΛ Ισπανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου (Ζ)
00:10 SS2: ΜΠΟΤΑΦΟΓΚΟ - ΣΑΝΤΟΣ Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Βραζιλίας (Ζ)

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

6/10/1993 Ο 30χρονος Michael Jordan, ύστερα από 9χρονη καριέρα με τους Chicago Bulls, ανακοινώνει ότι σταματάει το μπάσκετ και ότι η απόφασή του δεν έχει σχέση με το θάνατο του πατέρα του το προηγούμενο καλοκαίρι (το πρώμα του βρέθηκε στις 13/8/1993). Ο Jordan οδήγησε τους Chicago Bulls στην κατάκτηση του πρωταθλήματος τα τρία τελευταία χρόνια ενώ όλες τις χρονιές αυτές ανακηρύχθηκε MVP των τελικών. Ακόμα, έχει κερδίσει τον τίτλο του MVP τρεις φορές στην κανονική περίοδο και έχει ανακηρυχθεί πρώτος σκόρερ σε καθένα από τα επτά τελευταία πρωταθλήματα. Ήταν μέλος της αρχικής πεντάδας σε όλες τις All-Star ομάδες των ΗΠΑ. Θα επιστρέψει τον Μάρτιο του 1995, φορώντας το Νο 45, και θα σταματήσει στις 13/1/1999. To 2000 μπαίνει στα διοικητικά των Washington Wizards κι ένα χρόνο αργότερα και στα αγωνιστικά. Θα αποσυρθεί οριστικά τον Απρίλιο του 2003.

6/10/1985
Η Ανατολικογερμανίδα Marita Koch κάνει παγκόσμιο ρεκόρ στα 400μ με 47.60 στην Καμπέρα της Αυστραλίας.

6/10/1956
Ο Bobby Charlton ντεμπουτάρει με την Manchester United εναντίον της Charlton Athletic στο Όλντ Τράφορντ και σημειώνει 2 γκολ. Από μεγάλη ποδοσφαιρική οικογένεια θα κάνει μεγάλη καριέρα με την United και την Eθνική Αγγλίας. Θα κατακτήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο το 1966, 3 πρωταθλήματα 1957-1965-1967, ένα Κύπελλο το 1963 και ένα Κύπελλο Πρωταθλητριών το 1968 στον τελικό του οποίου θα είναι αρχηγός και θα σημειώσει 2 γκολ στο 4-1 επί της Μπενφίκα. Το 1966 θα ανακηρυχθεί καλύτερος ποδοσφαιριστής σε Ευρώπη και Αγγλία. Στις 28/4/73 θα δώσει τον τελευταίο του αγώνα εναντίον της Chelsea στο Stamford Bridge και τον Ιούνιο του 1984 θα γίνει διευθυντής της Manchester United.

6/10/1955
Πρωτοεμφανίζεται στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού η περίφημη Citroen DS (deesse / θεά), για την οποία ο Roland Barthes αποφαίνεται ότι ''έπεσε από τον ουρανό'', και εξασφαλίζει από την πρώτη μέρα 12.000 παραγγελίες. Σύντομα θα ανακηρυχθεί επίσημη λιμουζίνα του προέδρου Charles de Gaulle.

6/10/1857
Διοργανώνεται το πρώτο τουρνουά σκακιού στη Νέα Υόρκη από το American Chess Congress.

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007

ΒΑΣΙΛΙΕΦ: " ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΜΑΓΟΣ"

Το κλίμα για τον Γκιόργκι Βασίλιεφ είναι βαρύ και ο τεχνικός του Λεβαδειακού παίζει τη θέση του στο Κυριακάτικο ματς με τη Λάρισα στο Αλκαζάρ. Η διοίκηση των νεοφώτιστων φέρεται να έχει δώσει τελεσίγραφο στον Βούλγαρο, που ετοιμάζει αλλαγές στην ενδεκάδα.

Στη σημερινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε εν όψει του αγώνα στο Αλκαζάρ, ο Βασίλιεφ τόνισε: «Σεβόμαστε, αλλά δεν φοβόμαστε τη Λάρισα. Διαθέτει ένα αξιόλογο σύνολο με ποδοσφαιριστές μεγάλης κλάσης. Αυτό φάνηκε και στα δύο παιχνίδια με την Μπλάκμπερν. Πάντως, εμείς έχουμε αρκετές φιλοδοξίες στο συγκεκριμένο ματς και θα προσπαθήσουμε ν’ αποσπάσουμε ένα θετικό αποτέλεσμα. Θα γίνουν αλλαγές στην 11αδα προκειμένου να βρούμε την κατάλληλη χημεία».

Και όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τη φημολογία περί απόλυσής του σε περίπτωση ήττας, απάντησε: «Ο προπονητής δεν είναι... μάγος. Είμαι χρόνια σε αυτό το επάγγελμα και γνωρίζω τι πρέπει να κάνω στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η αλήθεια είναι ότι το πρόγραμμα ήταν δύσκολο, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία. Έτσι είναι το ποδόσφαιρο».

Κατασκόπευσαν την ΑΕΛ

Μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες πέρασαν το χθεσινό τους βράδυ η τεχνική ηγεσία και οι παίκτες του Λεβαδειακού, «κατασκοπεύοντας» την ΑΕΛ στο παιχνίδι με τη Μπλάκμπερν, δεδομένου πως την Κυριακή θα τη βρουν στο... δρόμο τους. Ο Μοντόγια είναι εξαιρετικά δύσκολο να αγωνιστεί, ενώ τελευταία στιγμή θα αποφασιστεί η συμμετοχή του Ρούσεφ. Ο Ανδράλας επιστρέφει.

ΑΓΓΛΙΚΑ ΜΜΕ: "ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ Η ΜΠΛΑΚΜΠΕΡΝ"

Μετά την πρόκριση της ΑΕΛ στους ομίλους του ΟΥΕΦΑ, τα βρετανικά ΜΜΕ ασχολήθηκαν με τα αίτια του αποκλεισμού της Μπλάκμπερν. Μάλιστα, κάποια έντυπα κάνουν λόγο για «αυτοκτονία» της αγγλικής ομάδας, που αρκέστηκε μόνο στη νίκη χθες και για το γκολ του Κλέιτον που καθάρισε την πρόκριση.

Mirror: Ο Μαρκ Χιούζ ήθελε μια «μαγική ευρωπαϊκή βραδιά», αλλά αντί γι` αυτό είδε την Μπλάκμπερν να αποχαιρετά το Κύπελλο UEFA. Αυτοκτόνησε η αγγλική ομάδα.

Telegraph: Η αναγέννηση ήρθε πολύ αργά για την Μπλάκμπερν.

Times: Η Μπλάκμπερν δεν κατάφερε να βρει τον δικό της ήρωα και αποκλείστηκε από τη Λάρισα.

Τhe Independent: Ο Γουόρνοκ δεν κατάφερε να σταματήσει τον αποκλεισμό της Μπλάκμπερν. Η αγγλική ομάδα πλήρωσε την ήττα της στην Ελλάδα, πριν από 15 ημέρες.

ΒΒC: Η Μπλάκμπερν κέρδισε τη Λάρισα, αλλά αποκλείστηκε από τη συνέχεια του Κυπέλλου UEFA. Κρίσιμο και καθοριστικό το γκολ του Κλέιτον.

Guardian: Ο Κλέιτον δεν επέτρεψε στην Μπλάκμπερν να πανηγυρίσει την πρόκριση.

Daily Mail: Οι παίκτες του Χιούζ έπεσαν πάνω στους επικούς έλληνες.

17η Η ΕΛΛΑΔΑ, ΑΛΛΑ... ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΥΟΙΩΝΟ!!!

Τα αποτελέσματα ΑΕΚ, Λάρισας, Άρη και Πανιωνίου, που γνώρισαν ήττες στους επαναληπτικούς αγώνες του πρώτου γύρου του Κυπέλλου UEFA, μπορεί να μην πρόσφεραν πόντους στη βαθμολογία της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή κατάταξη, ωστόσο το μέλλον προδιαγράφεται φωτεινό.

Η χώρα μας υποχώρησε στη 17η θέση, αφού την ξεπέρασε η Ελβετία, όμως έχοντας πέντε εκπροσώπους στη φάση των ομίλων του Κυπέλλου UEFA και τον Ολυμπιακό στο Champions League, οι δυνατότητες συγκομιδής βαθμών είναι πολλές. Κι αυτό γιατί οι ελληνικές ομάδες θα δώσουν τουλάχιστον άλλους 24 αγώνες (από τέσσερις τουλάχιστον οι πέντε εκπρόσωποι του UEFA στη φάση των ομίλων και το λιγότερο άλλους τέσσερις ο Ολυμπιακός στο Champions League).

Αξίζει δε να σημειωθεί πως η 15η Βουλγαρία έμεινε χωρίς εκπρόσωπο στην Ευρώπη, τη στιγμή που η Ελλάδα είναι μαζί με Γερμανία και Ρωσία οι μόνες χώρες που συνεχίζουν με όλες τις ομάδες τους στα ευρωπαϊκά Κύπελλα. Παράλληλα, η χώρα μας είναι πρώτη σε αριθμό εκπροσώπων στο Κύπελλο UEFA με πέντε! Αναλυτικά η βαθμολογία της UEFA:

1 Ισπανία 66.516 7/8
2 Αγγλία 62.999 7/8
3 Ιταλία 54.035 5/8
4 Γαλλία 48.811 5/7
5 Ρουμανία 40.399 1/5
6 Γερμανία 39.007 7/7
7 Ρωσία 37.000 4/4
8 Ολλανδία 35.879 2/6
9 Πορτογαλία 35.213 4/7
10 Ουκρανία 30.100 2/4
11 Σκωτία 27.875 3/4
12 Τουρκία 26.975 3/4
13 Βέλγιο 24.450 1/4
14 Τσεχία 23.750 3/ 4
15 Βουλγαρία 23.166 0/4
16 Ελβετία 21.475 2/4
17 ΕΛΛΑΔΑ 21.331 6/6
18 Νορβηγία 21.025 2/5
19 Δανία 19.200 2/4
20 Αυστρία 17.500 1/5

ΤΑ ΓΚΡΟΥΠ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ

Η Ελλάδα έκανε το απίστευτο και κατάφερε να στείλει και τις πέντε ομάδες της στην κλήρωση των ομίλων του Κυπέλλου ΟΥΕΦΑ, που θα πραγματοποιηθεί στη Νιόν της Ελβετίας την προσεχή Τρίτη (13.00) το μεσημέρι.

Οι 40 ομάδες χωρίστηκαν σε πέντε γκρουπ δυναμικότητας των οκτώ ομάδων. Μετά την κλήρωση θα βγουν οκτώ όμιλοι, που θα απαρτίζονται από πέντε ομάδες (μία από κάθε όμιλο). Ο Παναθηναϊκός είναι στο πρώτο γκρουπ δυναμικότητας, η ΑΕΚ στο δεύτερο, ο Πανιώνιος στο τέταρτο και ο Άρης με τη Λάρισα στο πέμπτο. Ομάδες από την ίδια χώρα δεν μπορούν να βρεθούν στον ίδιο όμιλο.

Α’ ΓΚΡΟΥΠ

1. Βιγιαρεάλ (Ισπανία) 78.334
2. Μπάγερν Μονάχου (Γερμανία) 73.640
3. Αλκμααρ (Ολλανδία) 63.995
4. ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 55.415
5. Βασιλεία (Ελβετία) 54.869
6. Μπορντό (Γαλλία) 49.706
7. Λεβερκούζεν (Γερμανία) 45.640
8. Αντερλεχτ (Βέλγιο) 41.594

Β’ ΓΚΡΟΥΠ

9. Τότεναμ (Αγγλία) 40.618
10. Λοκομοτίβ Μόσχας (Ρωσία) 38.920
11. Ζενίτ Αγίας Πετρούπολης (Ρωσία) 38.920
12. Σπάρτα Πράγας (Τσεχία) 37.851
13. ΑΕΚ 36.415
14. Αμβούργο (Γερμανία) 34.640
15. Μπόλτον (Αγγλία) 32.618
16. Αούστρια Βιέννης (Αυστρία) 30.104

Γ’ ΓΚΡΟΥΠ

17. Σπαρτάκ Μόσχας (Ρωσία) 27.920
18. Μπράγκα (Πορτογαλία) 27.107ι
19. Γαλατά Σαράι (Τουρκία) 26.791
20. Χετάφε (Ισπανία) 25.374
21. Ατλέτικο Μαδρίτης (Ισπανία) 26.374
22. Εβερτον (Αγγλία) 24.618
23. Φιορεντίνα (Ιταλία) 21.808
24. Ρεν (Γαλλία) 20.706

Δ’ ΓΚΡΟΥΠ

25. Χάποελ Τελ Αβίβ (Ισραήλ) 19.338
26. Ερυθρός Αστέρας (Σερβία) 19.256
27. Κοπεγχάγη (Δανία) 19.192
28. Τουλούζ (Γαλλία) 17.706
29. Ντιναμό Ζάγκρεμπ (Κροατία) 17.533
30. ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ 16.145
31. Νυρεμβέργη (Γερμανία) 14.640
32. Μλάντα Μπόλεσλαβ (Τσεχία) 13.851

E’ ΓΚΡΟΥΠ

33. ΑΡΗΣ 13.415
34. Αμπερντίν (Σκωτία) 11.064
35. Ζυρίχη (Ελβετία) 9.869
36. ΑΕΛ 8.415
37. Ααλμποργκ ( Δανία) 7.129
38. Μπραν (Νορβηγία) 6.509
39. Ελφσμποργκ (Σουηδία) 4.478
40. Χέλσινγκμποργκ (Σουηδία) 3.478


ΒΡΑΔΙΑ ΕΚΠΛΗΞΕΩΝ ΣΤΟ ΟΥΕΦΑ

Αν για μας ως Έλληνες αποτελεί έκπληξη το «πέντε στα πέντε» των ομάδων μας, φανταστείτε πως θα ένιωσαν οι φίλοι του Άγιαξ, βλέποντας την ομάδα τους να ηττάται στο Άμστερνταμ από την Ντιναμό με 2-3, μένοντας εκτός από την συνέχεια της διοργάνωσης. Ο Άγιαξ, ο οποίος, σημειωτέον, είχε νικήσει με 1-0 στο Ζάγκρεμπ...

Αποκλεισμός-σοκ και για τρεις ιταλικές ομάδες. Η Έμπολι έχασε 3-0 στη Ζυρίχη και αποκλείστηκε από την επόμενη φάση, η Σαμπντόρια έφερε δεύτερη ισοπαλία απέναντι στην Άαλμποργκ και οι Δανοί, με τα δύο εκτός έδρας γκολ στη Γένοβα, πήραν το «εισιτήριο» για τη φάση των ομίλων. Το Παλέρμο γνώρισε τον αποκλεισμό στα πέναλτι, με τους παίκτες της Μλάντα Μπόλεσλαβ να αποδεικνύονται πιο ψύχραιμοι στην ψυχοφθόρο διαδικασία.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα:

Παναθηναϊκός (Ελλάδα)-Αρτμέντια Μπρατισλάβας (Σλοβακία) 3-0 (2-1)
Λοκομοτίβ Μόσχας (Ρωσία)-Μίντιλαντ (Δανία) 2-0 (3-1)
Ανόρθωση (Κύπρος)-Τότεναμ (Αγγλία) 1-1 (1-6)
Ραπίντ Βουκουρεστίου (Ρουμανία)-Νυρεμβέργη (Γερμανία) 2-2 (0-0)
Ερσίγεσπορ (Τουρκία)-Ατλέτικο Μαδρίτης (Ισπανία) 0-5 (0-4) Χέλσινγκμποργκ (Σουηδία)-Χέρενφεν (Ολλανδία) 5-1 (3-5)
Αμβούργο (Γερμανία)-Λίτεξ Λόβετς (Βουλγαρία) 3-1 (1-0)
Ζυρίχη (Ελβετία)-Εμπολι (Ιταλία) 3-0 (1-2)
Ααλμποργκ (Δανία)-Σαμπντόρια (Ιταλία) 0-0 (2-2)
ΤΣΣΚΑ Σόφιας (Βουλγαρία)-Τουλούζ (Γαλλία) 1-1 (0-0)
Ντνίπρο (Ουκρανία)-Αμπερντίν (Σκοτία) 1-1 (0-0)
Χάκεν (Σουηδία)-Σπαρτάκ Μόσχας (Ρωσία) 1-3 (0-5)
Ελφσμποργκ (Σουηδία)-Ντιναμό Βουκουρεστίου (Ρουμανία) 0-1 (2-1)
Βαλερένγκα (Νορβηγία)-Αούστρια Βιέννης (Αυστρία) 2-2 (0-2)
Βασιλεία (Ελβετία)-Σαράγεβο (Βοσνία) 6-0 (2-1)
BATE Μπορίσοφ (Λευκορωσία)-Βιγιαρεάλ (Ισπανία) 0-2 (1-4)
Πανιώνιος (Ελλάδα)
-Σοσό (Γαλλία) 0-1 (2-0)
Σταντάρ Λιέγης (Βέλγιο)-Ζενίτ Αγίας Πετρούπολης (Ρωσία) 1-1 (0-3)
Μπριζ (Βέλγιο)-Μπραν (Νορβηγία) 1-2 (1-0)
Σάλτσμπουργκ (Αυστρία)-ΑΕΚ (Ελλάδα) 1-0 (0-3)
ΑΪΚ Στοκχόλμης (Σουηδία)-Χάποελ Τελ Αβίβ (Ισραήλ) 0-1 (0-0)
Μπελενένσες (Πορτογαλία)-Μπάγερν Μονάχου (Γερμανία) 0-2 (0-1)
Γαλατασαράι (Τουρκία)-Σιόν (Ελβετία) 5-1 (2-3)
Οντένσε (Δανία)-Σπάρτα Πράγας (Τσεχία) 0-0 (0-0)
*Η Σπάρτα Πράγας προκρίθηκε με 4-3 στα πέναλτι
Αγιαξ (Ολλανδία)-Ντιναμό Ζάγκρεμπ (Κροατία) 2-3 (1-0) παρ.
Μέταλιστ Χάρκιβ (Ουκρανία)-Εβερτον (Αγγλία) 2-3 (1-1)
Ραπίντ Βιέννης (Αυστρία)-Αντερλεχτ (Βέλγιο) 0-1 (1-1)
Ερυθρός Αστέρας (Σερβία)-Γκρότσλιν (Πολωνία) 1-0 (1-0)
Ρεν (Γαλλία)-Λοκομοτίβ Σόφιας (Βουλγαρία) 1-2 (3-1)
Μπλάκμπερν (Αγγλία)-ΑΕΛ (Ελλάδα) 2-1 (0-2)
Κοπεγχάγη (Δανία)-Λανς (Γαλλία) 2-1 (1-1) παρ.
Σαραγόσα (Ισπανία)-Αρης (Ελλάδα) 2-1 (0-1)
Μπόλτον (Αγγλία)-Ραμποτνίτσκι (ΠΓΔΜ) 1-0 (1-1)
Μπορντό (Γαλλία)-Τάμπερε Γιουνάιτεντ (Φινλανδία) 1-1 (3-2)
Αλκμααρ (Ολλανδία)-Πάσος Φερέιρα (Πορτογαλία) 0-0 (1-0)
Τβέντε (Ολλανδία)-Χετάφε (Ισπανία) 3-2 (0-1) παρ.
Φιορεντίνα (Ιταλία)-Γκρόνινγκεν (Ολλανδία) 1-1 (1-1)
*Η Φιορεντίνα προκρίθηκε με 4-3 στα πέναλτι
Παλέρμο (Ιταλία)-Μλάντα Μπόλεσλαβ (Τσεχία) 0-1 (1-0)
*Η Μλάντα Μπόλεσλαβ προκρίθηκε με 4-2 στα πέναλτι
Λεϊρία (Πορτογαλία)-Λεβερκούζεν (Γερμανία) 3-2 (1-3)
Μπράγκα (Πορτογαλία)-Χάμαρμπι (Σουηδία) 4-0 (1-2)

Η ΑΕΛ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ

Ήταν μόλις τρία χρόνια μετά την ίδρυσή της. Το 1967, ο Απόστολος Καλδάρας γράφει τη μουσική και ο Σταμάτης Κόκκοτας ερμηνεύει ένα τραγούδι που μέχρι και σήμερα ακολουθεί την πορεία της. Ένα τραγούδι που πιστοποιεί κάθε σκέψη, μεγεθύνει κάθε στόχο και οδηγεί κάθε ρομαντικό. «Μ’ ένα όνειρο τρελό, όνειρο απατηλό…».

Έτσι ξεκίνησε, έτσι συνέχισε, αυτό τραγούδησε στην Αγγλία! Η Λάρισα δεν σταμάτησε ποτέ να ονειρεύεται. Ακόμα κι όταν το όνομά της διαπομπευόταν στις μικρές κατηγορίες, τα πολυτελέστερα των σαλονιών αποτελούσαν το στόχο. Έπεσε, άγγιξε το μηδέν, όμως «στόχευσε το φεγγάρι. Ακόμα κι αν δεν το πετύχεις θα προσγειωθείς στα αστέρια», όπως είχε πει ο Λες Μπράουν.


Η Λάρισα χρειάστηκε μια δεκαετία για να κλείσει τον κύκλο της στις μικρές κατηγορίες. Δεν τόλμησε να κοιτάξει το φεγγάρι, δεν σήκωσε το βλέμμα προς τα αστέρια για να μην ζαλιστεί. Βήμα-βήμα και μέρα προς μέρα, έγινε το ρητό του Κώστα Πηλαδάκη, του Νίκου Ληράκη και του Γιώργο Δώνη. Τώρα, όμως, μοιάζει να είναι πιο κοντά τους από ποτέ. Από τη Γ’ εθνική στην Β’, από εκεί στην μεγάλη κατηγορία, μετά κυπελλούχος Ελλάδας και τώρα στους ομίλους. Η Ευρώπη που την είχε γνωρίσει στη δεκαετία του ’80 άνοιξε ξανά τα σύνορά της. Για ένα λεπτό… Τα άνοιξε; Όχι ακριβώς, αφού πολλά άλλαξαν στα χρόνια της ανυποληψίας για τη Λάρισα. Πολλά, εκτός από το όνειρό της.

Το αλογάκι της Γηραιάς Ηπείρου!


Ήταν κατακαλόκαιρο. Στον κάμπο δεν χρειάζονται ακραία καιρικά φαινόμενα για να αγγίξει το θερμόμετρο καυτές θερμοκρασίες. Στις 26 Ιουνίου, ο υδράργυρος ανέβαινε και ανέβαινε… Η Λάρισα υποδεχόταν τον Μακεδονικό, κερδίζει 3-1 και κατακτώντας τη δεύτερη θέση, πανηγυρίζει την πρώτη της έξοδο στο κύπελλο UEFA. Με σκόρερ τους Βαλαώρα και Κμίετσικ η ΑΕΛ βγαίνει στην Ευρώπη και οι οπαδοί της μπαίνουν στα… σιντριβάνια για να το πανηγυρίσουν. Πρώτος αντίπαλος η ουγγρική Χόνβεντ. Στις 14 Σεπτεμβρίου, η Λάρισα υποδέχεται την Χόνβεντ και επικρατεί 2-0 με γκολ των Μαμουλίδη και Κμίετσικ. Στον επαναληπτικό, όμως, η άπειρη για τα ευρωπαϊκά σαλόνια θα χάσει την πρόκριση. Με δύο γκολ του Ντάικα το ματς πάει στην παράταση και ο ίδιος παίκτης γκρεμίζει οριστικά τις ελπίδες για κάτι περισσότερο με γκολ στο 114’.

Τα γενέθλια των 20 χρόνων είναι σημαντικά για οποιονδήποτε άνθρωπο. Έρχονται διαφορετικές προτεραιότητες, διαφορετική νοοτροπία, ωριμότητα και νέες προκλήσεις. Τα 20 χρόνια από την ίδρυσή της η Λάρισα τα γιορτάζει με… ξένους καλεσμένους. Στο κύπελλο κυπελλούχων της σεζόν 1984-85 η μία διάκριση ακολουθεί την άλλη. Στον πρώτο γύρο η ουγγρική Σίοφοκ δεν θα καταφέρει να κερδίσει στην έδρα της την ΑΕΛ (1-1) και θα ηττηθεί 2-0 στο Αλκαζάρ. Σκόρερ της μεγάλης πρόκρισης ήταν ο Κμίετσικ στο 30’ και ο Βαλαώρας στο 69’.

Να περάσει ο επόμενος; Ας περάσει… Η φημισμένη εκείνη την εποχή Σερβέτ εμφανίζεται στον δρόμο της Λάρισας, αλλά λιώνει σαν ελβετικό τυρί στο Αλκαζάρ. Η Λάρισα κερδίζει 2-1 με γκολ των Άνταμτσικ και Κμίετσικ που ανατρέπουν το 0-1 του πρώτου ημιχρόνου. Στην Ελβετία, οι γηπεδούχοι πιστεύουν σε εύκολη πρόκριση, αλλά βρίσκουν μπροστά τους έναν ανίκητο Γιώργο Πλίτσης, που κρατάει το μηδέν και δίνει στην ευκαιρία στον Γιάννη Βαλαώρα να σκοράρει στο 61’ και να αλλάξει τις ισορροπίες του αγώνα.

Επόμενος σταθμός τα προημιτελικά, επόμενος αντίπαλος η Δυναμό Μόσχας. Στις 6 Μαρτίου, η Λάρισα υποδέχεται τη ρωσική ομάδα και παρά τις ευκαιρίες δεν καταφέρνει να σκοράρει. Το 0-0 αφήνει ανοικτούς λογαριασμούς για τον επαναληπτικό για τον επαναληπτικό στην παγωμένη Τιφλίδα, λόγω των κάκιστων καιρικών συνθηκών στη Μόσχα. Η Λάρισα ηττάται 1-0 από τους γηπεδούχους και το γκολ του Φομίτσιοφ στο 61’ είναι εκείνο που τελειώνει την πορεία της.

Ένα χρόνο μετά, η Λάρισα θα αγωνιστεί και πάλι στο κύπελλο κυπελλούχων, ως κάτοχος του τροπαίου. Αντιμετωπίζει στον πρώτο γύρο τη μεγάλη Σαμπντόρια και βλέπει τον Μαντσίνι στο 85’ να ισοφαρίζει το γκολ του Μητσιμπόνα και να μειώνει τις ελπίδες πρόκρισης. Στον επαναληπτικό, η ιταλική ομάδα κερδίζει 1-0 με γκολ και πάλι του Μαντσίνι λίγο πριν εκπνεύσει το πρώτο ημίχρονο.

Τελευταία ευρωπαϊκή περιπέτεια, το κύπελλο πρωταθλητριών. Η – ναι – πρωταθλήτρια, Λάρισα του 1988 υποδέχεται την Ξαμάξ στον πρώτο γύρο της διοργάνωσης. Ο Ζιώγας ανοίγει το σκορ πολύ νωρίς στο παιχνίδι, αλλά η ισοφάριση στο 67’ από τον Χέρμαν παγώνει το Αλκαζάρ. Ο Μητσιμπόνας στο 90’ δίνει άλλο νόημα στον επαναληπτικό και η Λάρισα ταξιδεύει στην Ελβετία για να επαναλάβει τον θρίαμβο του ’84. Εκεί θα αποκλειστεί με τον πλέον οδυνηρό τρόπο. Ο Καραπιάλης στο 58’ θα δώσει ελπίδες πρόκρισης, όμως μέσα σε δέκα λεπτά οι γηπεδούχοι θα φέρουν τα πάνω-κάτω και θα ισοφαρίσουν το σκορ του πρώτου αγώνα. Το ματς οδηγείται στα πέναλτι και οι Ελβετοί θα πάρουν την πρόκριση με 3-0.

Παροδική επιστροφή!

Πριν ο Αντσούε σκοράρει στον τελικό του κυπέλλου και στείλει τη Λάρισα στα ευρωπαϊκά σαλόνια, είχε προηγηθεί μια αποτυχημένη απόπειρα… Το καλοκαίρι του 2006 η ΑΕΛ δηλώνει συμμετοχή στο Intertoto και κληρώνεται να αντιμετωπίσει την Καϊσέρισπορ. Το πρώτο ματς διεξάγεται στον Βόλο και λήγει ισόπαλο 0-0, ενώ στον επαναληπτικό η τουρκική ομάδα θα κερδίσει 2-0 και θα τελειώσει πρόωρα το όνειρο των Λαρισαίων για συμμετοχή σε ευρωπαϊκή διοργάνωση.


ΜΙΧ. ΛΕΑΝΗΣ: "ΠΑΝΑΞΙΑ ΠΡΟΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΣΣΑΛΟΥΣ"

Αυτή η Λάρισα άξιζε να προκριθεί. Όχι μόνο για την εικόνα της στο εντός έδρας παιχνίδι. Η ΑΕΛ με την απόδοσή της μέσα στην Αγγλία απέδειξε πως πρέπει την Τρίτη το όνομά της να βρίσκεται ανάμεσα στις υπόλοιπες ομάδες για την κλήρωση των ομίλων του Κυπέλλου ΟΥΕΦΑ. Η πρόκρισή της είναι πανάξια. Αν εξαιρέσουμε τις δύο ατυχείς στιγμές, η Λάρισα στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων.

Ουσιαστικά στα δύο γκολ όλη η ομάδα αδράνησε. Στο πρώτο γκολ η αδράνεια είναι του Κοτσόλη και στο δεύτερο συνολικά της άμυνας. Κι όμως, έστω κι αν έκανε δύο λάθη, που σε τέτοιο επίπεδο δεν συγχωρούνται, η Λάρισα προκρίθηκε. Προκρίθηκε διότι οι «βυσσινί» έλεγξαν το παιχνίδι. Προσπαθούσαν να κρατήσουν τον ρυθμό του αγώνα. Ο Δώνης έδειξε πως διάβασε σωστά τον αγώνα. Από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Φυσικά, μόνο του αυτό δεν φτάνει. Πρέπει να το πιστέψεις κιόλας.

Οι παίκτες της Λάρισας το πίστεψαν. Πήγαιναν πρώτοι στην μπάλα, έβαζαν τα πόδια τους στη φωτιά, δεν μπήκαν φοβισμένα και στο τέλος δικαίως πανηγύρισαν με την ψυχή τους. Ο Κλέιτον έκανε πολλή δουλειά στο κέντρο. Κρατούσε την μπάλα, έδινε ανάσες και φυσικά είναι ο άνθρωπος που πέτυχε το «χρυσό» γκολ.

Χρωστούσε ακόμα ένα γκολ στους Άγγλους, μια και στο πρώτο παιχνίδι βρέθηκε μόνος του και έστειλε την μπάλα πάνω στον Φρίντελ. Πολύ καλός και ο Φωτάκης. Ο Μπακαγιόκο διένυσε πολλά χιλιόμετρα και πίεσε τα αντίπαλα στόπερ. Όλοι οι παίκτες ήταν εξαιρετικοί. Μαγκιά τους. Ας το χαρούν. Το αξίζουν!

Πηγή: Sporday

ΠΕΡΑΣΕ Ο (ΜΑΚΡΑΝ) ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ

Να πω ότι... δεν τα χρειάστηκα στο 2-1 θα είναι ψέμα, αλλά το θέμα τελικά δεν είναι πώς νιώθουμε όσοι βλέπουμε έναν αγώνα από την εξέδρα ή από την τηλεόραση, αλλά το πόσο έτοιμη είναι μια ομάδα να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες μιας αναμέτρησης. Η ΑΕΛ λοιπόν ήταν 101% έτοιμη για αυτό που όλοι παρουσίαζαν πολύ δύσκολο και ακριβώς με αυτή την ετοιμότητά της κατάφερε να πάρει -εν τέλει- εύκολα και πολύ (μα πάρα πολύ!)... ψύχραιμα και ώριμα την πρόκριση στους ομίλους του ΟΥΕΦΑ.

Δεν είναι το τελικό θετικό (στη... σούμα των δύο αγώνων) αποτέλεσμα που οδηγεί σε αυτό το συμπέρασμα. Αν βάλουμε τα πράγματα κάτω θα δούμε πως σε αυτές τις δύο αναμετρήσεις αν υπήρξε μια ομάδα που είχε διαβάσει σωστά την άλλη και την «απενεργοποίησε», αυτή ήταν η Λάρισα η οποία μπήκε και στο «Ιγουντ Παρκ» με την ίδια διάθεση και προσήλωση στο παιχνίδι της που έδειξε και στο Πανθεσσαλικό. Ούτε κόμπλεξ ούτε τρακ ούτε πανικός όταν ήρθαν τα δύο γκολ, σε σημείο μάλιστα που μπορούσαν να επηρεάσουν μια ομάδα με παίκτες που θα έχαναν την αυτοσυγκέντρωσή τους. Οι παίκτες του Δώνη (που διαχειρίστηκε και πάλι εξαιρετικά το υλικό του) ήταν έτοιμοι για το ραντεβού και πατώντας πάνω στο δικό τους γκολ ήξεραν πώς να μην πάθουν τη ζημιά.

Στην ουσία η Μπλάκμπερν πέρα από την κατοχή της μπάλας και την πίεση (που όσο περνούσε η ώρα ήταν σε όλο και πιο... αγγλικό στυλ) δεν απείλησε πραγματικά με αυτό που λέμε «κλασικές ευκαιρίες» και για το «χαρακτήρα» της ΑΕΛ -και- το χθεσινό βράδυ ήταν ένα μεγάλο σχολείο που ελπίζουμε να βοηθήσει αυτήν την εξαιρετική ομάδα και στα... μαθήματά της εντός των συνόρων. Ενα μεγάλο «μπράβο», λοιπόν!

Πηγή: goalnews

ΠΗΛΑΔΑΚΗΣ: "ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ"

«Αυτή η μέρα ας είναι μήνυμα σε όσους δεν θέλουν το καλό του ποδοσφαίρου», τόνισε με νόημα ο πρόεδρος της ομάδας, Κώστας Πηλαδάκης.

«Το παν είναι να μείνουμε προσγειωμένοι. Αν γίνει αυτό θα έρθουν και άλλες επιτυχίες για την ομάδα. Το σημερινό αποτέλεσμα βγήκε μέσα από πολύ σκληρή δουλειά. Παράλληλα, αυτό που κατάφεραν όλες οι ομάδες είναι πολύ σημαντικό και για την Ελλάδα. Εγώ, σήμερα, είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας. Ωστόσο, όσοι ασχολούμαστε με το ποδόσφαιρο και παλεύουμε για την άνοδο του αθλήματος θέλουμε και τη στήριξη πολλών παραγόντων.

Αυτή η ημέρα, επίσης, θα πρέπει να είναι και ένα μήνυμα προς αυτούς που δε θέλουν το καλό του ελληνικού ποδοσφαίρου. Είτε αυτοί είναι παράγοντες είτε είναι διαιτητές, είτε οτιδήποτε άλλο. Φάνηκε από τις αναμετρήσεις μας με την Μπλάκμπερν πως στην μπάλα δεν υπάρχουν ονόματα, παρά μόνο ψυχή και τίποτα άλλο».

ΔΩΝΗΣ: "ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΜΑΣ"

Εμφανώς ενθουσιασμένος ήταν ο Γιώργος Δώνης μετά τον αγώνα και την πρόκριση με την Μπλάκμπερν. Ο προπονητής της Λάρισας ευχαρίστησε τους ποδοσφαιριστές του και τόνισε ότι θα συνεχίζουν να δουλεύουν για να γίνουν ακόμα καλύτερη ομάδα. Απέδωσε την μεγάλη αυτή πρόκριση στην ψυχή και την θέληση των παικτών του.

«Η χαρά μου είναι απίστευτη και δεν μπορώ να την περιγράψω. Συγχαρητήρια στους ποδοσφαιριστές μου. Έκαναν μεγάλη προσπάθεια και τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια. Δείξαμε ότι ορισμένες φορές η ψυχή και η θέληση ξεπερνά κάποια άλλα πράγμα. Δουλέψαμε και δουλεύουμε συνέχεια και αυτή ήταν η ανταμοιβή μας. Εμείς δεν έχουμε παρά να δουλέψουμε ακόμα περισσότερο, προκειμένου να γίνουμε ακόμα καλύτερη ομάδα».

Κλέϊτον: " Το πιο σημαντικό γκολ της καριέρας μου"

«Είναι σίγουρα το πιο σημαντικό γκολ της καριέρας μου. Ελπίζω να έρθουν και άλλα πιο σημαντικά με την φανέλα της Λάρισας. Δουλέψαμε πολύ για αυτή την αναμέτρηση και το πιο σημαντικό είναι ότι το πιστέψαμε. Διαβάσαμε τον αντίπαλο και έτσι ξέραμε τι να περιμένουμε. Στους ομίλους θα έχουμε δουλέψει ακόμα περισσότερο και θα είμαστε πιο έτοιμοι».

Γκαλίτσιος: "Ζούμε ιστορικές στιγμές"

«Είναι μια μεγάλη ιστορική πρόκριση για την Λάρισα. Γνωρίζαμε πολύ καλά ότι το αποψινό παιχνίδι θα ήταν και ήταν πολύ δύσκολο. Εμείς όμως σταθήκαμε στο ύψος μας και πήραμε αυτό που θέλαμε. Το γκολ που δεχτήκαμε με το τέλος του ημιχρόνου μας έβγαλε από τον ρυθμό μας, αλλά στην επανάληψη μπήκαμε πολύ δυνατά και ελέγξαμε τον αγώνα. Πλέον σκεφτόμαστε την συνέχεια και τον Λεβαδειακό. Ζούμε ιστορικές στιγμές, αλλά έρχονται καλύτερα».

ΚΛΕΙ - (ΤΟΝ) Η ΜΠΛΑΚΜΠΕΡΝ

Η Λάρισα ολοκλήρωσε μέσα στο "Ίγουντ Παρκ" αυτό που ξεκίνησε κόντρα στην Μπλάκμπερν στο "Πανθεσσαλικό Στάδιο" και πήρε με το σπαθί της το εισιτήριο για τη φάση των ομίλων του Κυπέλλου ΟΥΕΦΑ. Οι "βυσσινί" δεν επαναπαύτηκαν στο 2-0 του πρώτου αγώνα και με τη γλυκιά ήττα με 2-1 έγραψαν μια χρυσή σελίδα στην ιστορία τους. Ο Κλέιτον έβαλε την ομάδα του μπροστά στο 17' για να ισοφαρίσουν οι Άγγλοι στις καθυστερήσεις του πρώτου ημιχρόνου με εκτέλεση πέναλτι του Ντέρμπισαϊρ. Το μόνο που κατάφεραν οι παίκτες του Μαρκ Χιούζ ήταν να πάρουν τη νίκη με γκολ του Γουόρνοκ στο 51'.

ΚΛΕΙΔΙ:
Το γρήγορο γκολ της Λάρισας στο 17' έκοψε στην κυριολεξία τα πόδια των Άγγλων, οι οποίοι στο πρώτο ημίχρονο δεν απείλησαν ουσιαστικά την εστία του Κοτσόλη. Μάλιστα το κερδισμένο πέναλτι προήλθε από καραμπόλα. Καθοριστική ήταν και η κίνηση του Δώνη να ρίξει στη μάχη τον Ηλία Κώτσιο στο 56'. Ο έμπειρος αμυντικός έκλεισε τους όλους τους κενούς χώρους και συνέβαλε στην εν γένει αμυντική λειτουργία.

ΤΙ ΕΙΔΑΜΕ: Μια Λάρισα άκρως διαβασμένη, η οποία μπήκε στο παιχνίδι με σαφείς προσανατολισμούς. Με σφιχτή αμυντική λειτουργία και καλή ανάπτυξη στις αντεπιθέσεις δεν άφησε σε κανένα σημείο τους Άγγλους να επιβάλουν το ρυθμό τους. Μάλιστα οι όποιες μικροευκαρίες των παικτών του Χιουζ προήλθαν από κάποιες στιγμιαίες αδράνειες.

Ακόμα και όταν οι "βυσσινί" στο ξεκίνημα της επανάληψης είδαν το παιχνίδι να γυρίζει εις βάρος τους, δεν τα έχασαν και με εξαίρεση το πρώτο δεκάλεπτο ήταν αυτοί που είχαν τα ηνία. Ο Γιώργος Δώνης, όντας καλά διαβασμένος είχε το αντίδοτο στις αλλαγές του Χιουζ.

ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ: Την Μπλάκμπερν μέσα στο "Ίγουντ Παρκ" να κάνει το γνωστό της παιχνίδι. Οι "ρόβερς" στο μεγαλύτερο κομμάτι της αναμέτρησης ήταν εγκλωβισμένοι.

HIGHLIGHTS: Η Λάρισα στην πρώτη ουσιαστικά ευκαιρία της αναμέτρησης ευτύχησε να προηγηθεί στο 17'. Ο Κατσιαρός έβγαλε τη σέντρα από τα αριστερά, ο Κλέιτον απέφυγε υποδειγματικά τον Νταν και με διαγώνιο σουτ έστειλε την μπάλα στα δίχτυα του Φρίντελ. Οι Άγγλοι προσπάθησαν να απαντήσουν στο 26' με κοντινή κεφαλιά του Σαμπά, η οποία έφυγε άουτ. Ο ρυθμός του αγώνα σιγά σιγά ανέβηκε. Οι παίκτες του Δώνη βγήκαν εκ νέου μπροστά και ο Αλεξάνδρου είχε μια καλή στιγμή στο 30'. Οι "ρόβερς" πάντως στο τελευταίο λεπτό του πρώτου ημιχρόνου κέρδισαν πέναλτι και έφεραν το ματς στα ίσα με την εύστοχη εκτέλεση πέναλτι του Ντέρμπισαϊρ.

Στην επανάληψη οι γηπέδουχοι μπήκαν πολύ δυνατά και στο 51' πήραν κεφάλι στο σκορ με διαγώνιο σουτ του Γουόρνοκ. Στα εναπομείναντα λεπτά οι "βυσσινί" με σωστή τακτική άντεξαν και έφτασν στην πολυπόθητη πρόκριση.

ΘΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΣΕ RΕPLΑY: Η φάση του 45' και ο καταλογισμός του πέναλτι δεν χωράει καμία αμφισβήτηση. Ο Κοτσόλης ανέτρεψε καθαρά τον αντίπαλό του.

Ο ΠΡΩΤΟΣ…: Όλοι οι παίκτες της Λάρισας έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Καταπληκτικοί ήταν και φίλαθλοι των "βυσσινί", που κέρδισαν κατά κράτος τη μάχη της εξέδρας.

…ΚΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ: ο Σάντα Κρουζ. Ο Παραγουανός επιθετικός, καλά κλεισμένος, δεν μπόρεσε να φανεί ιδιαίτερα και να βοηθήσει την ομάδα του.

STATS CORNER: Η Λάρισα για πρώτη φορά στην ιστορία της πήρε το εισιτήριο για τη φάση των ομίλων του Κυπέλλου ΟΥΕΦΑ. 24 χρόνια μετά την πρώτη τους ευρωπαϊκή συμμετοχή οι "βυσσινί" ετοιμάζονται για νέες περιπέτειες.

ΕΝΤΕΚΑ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ...

Σούπερ ΑΕΛ, κατεδάφισε το "Ίγουντ Παρκ". Τα παλικάρια του Γιώργου Δώνη υπέστησαν την πιο γλυκιά ήττα της ζωής τους με 2-1 από τη Μπλάκμπερν, παίρνοντας πανηγυρικά το εισιτήριο για τη φάση των ομίλων του κυπέλλου ΟΥΕΦΑ.

Η ΑΕΛ προηγήθηκε και μόνο με... αυτοκτονία θα έχανε την πρόκριση. Ένα "νεκρό" δεκάλεπτο στο τέλος του πρώτου ημιχρόνου και στις αρχές του δεύτερου, λίγο έλειψε να βάλει σε περιπέτειες τους "βυσσινί", όμως η ψυχραιμία και το ποδοσφαιρικό μυαλό των παικτών σε συνδυασμό με το άψογο κοουτσάρισμα του Γιώργου Δώνη, έφεραν τη Λάρισα στους ομίλους χωρίς πολύ... ιδρώτα.

Η κορυφαία στιγμή στην ευρωπαϊκή ιστορία της Λάρισας, είναι η πρόκριση επί της Μπλάκμπερν. Οι «βυσσινί» του Γιώργου Δώνη ηττήθηκαν 2-1 στο «Ιγουντ Παρκ», όμως χάρη στο 2-0 με το οποίο είχαν επικρατήσει στον πρώτο αγώνα στο Πανθεσσαλικό, πήραν το «εισιτήριο» για τους ομίλους του Κυπέλλου UEFA. Ο Σίλβα Κλέιτον έδωσε το προβάδισμα στην ΑΕΛ στο 17΄, ενώ τα γκολ της αγγλικής ομάδας, που αποχαιρέτησε τη διοργάνωση, πέτυχαν ο Ντέρμπισαϊρ (+45΄ με πέναλτι) και Γουόρνοκ (51΄).

Η εμφάνιση της Λάρισας στο πρώτο ημίχρονο ήταν, με μία λέξη, ονειρεμένη. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως δεν απειλήθηκε παρά ελάχιστα από τους Ρόβερς, καθώς η τακτική του Γιώργου Δώνη απέδωσε τα μέγιστα, με την τριάδα του κέντρου -Σαρμιέντο, Φωτάκης, Κυριακίδης- να κάνει και πάλι τη διαφορά.

Οι γηπεδούχοι ήθελαν ένα γρήγορο γκολ, αλλά δεν το... πλησίαζαν καν, τη στιγμή που η ΑΕΛ άρπαξε την ευκαιρία από τα «μαλλιά» όταν της παρουσιάστηκε. Ηταν το 17ο λεπτό, όταν από σέντρα του Κατσιαρού ο Κλέιτον βρέθηκε στην περιοχή, απέφυγε τον Νταν και με έξοχο πλασέ έστειλε τη μπάλα στα δίχτυα του Μπραντ Φρίντελ. Το σκορ είχε ανοίξει και το «βυσσινί όνειρο» πλησίαζε ακόμη περισσότερο στην πραγματοποίησή του.

Εμφανώς «σοκαρισμένοι» από την εξέλιξη αυτή, οι γηπεδούχοι έμοιαζαν ανήμποροι να αντιδράσουν. Δεν κατάφεραν να επιβάλουν το ρυθμό τους σε κανένα σημείο του Α΄ ημιχρόνου κι η ισοφάριση ήταν αποτέλεσμα μίας άτυχης στιγμής για την ελληνική ομάδα. Στις καθυστερήσεις (+45΄) ο Νταν μπήκε στην περιοχή και από πολύ πλάγια θέση πρόλαβε να «τσιμπήσει» τη μπάλα από τον Κοτσόλη, ο οποίος τον ανέτρεψε. Το καθαρό πέναλτι αξιοποίησε ο Ντέρμπισαϊρ σε... δεύτερο χρόνο, αφού ο διαιτητής «διέταξε» επανάληψη της πρώτης εκτέλεσης.

Στο δεύτερο 45λεπτο η μορφή του αγώνα διαφοροποιήθηκε, αφού η Μπλάκμπερν ήταν αναγκασμένη εκ των πραγμάτων να βγει μαζικά στην επίθεση. Πέτυχε γρήγορα το 2-1, όταν στο 51ο λεπτό ο Μπέντλεϊ σέντραρε από δεξιά και με εξαιρετικό βολέ πάνω στην κίνηση ο Στίβεν Γουόρνοκ έστειλε τη μπάλα στα δίχτυα. Η πίεση ήταν έντονη στο διάστημα εκείνο κι αμέσως ο Γιώργος Δώνης άλλαξε το σύστημα, ρίχνοντας στο ματς και τρίτο κεντρικό αμυντικό, τον Ηλία Κώτσιο.

Η ΑΕΛ κατάφερε να αντεπεξέλθει στην «μίνι-κρίση» με ηρεμία στην άμυνα, καθώς οι «βυσσινί» έβγαζαν ψύχραιμα τη μπάλα από την περιοχή τους, μην επιτρέποντας στους γηπεδούχους να «πολιορκήσουν» την περιοχή του Κοτσόλη. Ο Μαρκ Χιουζ έβγαλε ό,τι είχε στη «φαρέτρα» του (ΜακΚάρθι, Πέντερσεν, Σάβατζ), αλλά ο χρόνος κυλούσε υπέρ της Λάρισας.

Στο τελευταίο δεκάλεπτο ήταν πλέον εμφανές πως η κατάσταση είχε γίνει μη αναστρέψιμη για τη Μπλάκμπερν και οι περίπου 1.500 φίλοι της ΑΕΛ είχαν στήσει το δικό τους πάρτι στις εξέδρες του «Ιγουντ Παρκ». Ένα πάρτι που θα συνεχιστεί όλο το βράδυ στη θεσσαλική πρωτεύουσα, η οποία, πέντε μήνες μετά τον θρίαμβο στο κύπελλο Ελλάδας, πανηγυρίζει τη συμμετοχή της «βασίλισσας» στους ομίλους του Κυπέλλου UEFA.

Διαιτητής: Κλαούντιο Σιρτσέτα (Ελβετία)
Βοηθοί: Μανουέλ Ναβάρο, Μπιτ Χίντμπερ
Τέταρτος: Σάσα Κέβερ

ΣΚΟΡ: 2-1
ΓΚΟΛ: 45'+2' πέν. Ντέρμπισαϊρ, 51' Γουόρνοκ-17' Κλέιτον
ΚΙΤΡΙΝΕΣ: Σαρμιέντο, Κοτσόλης, Κλέιτον, Φωτάκης-Τουγκάι, Σαμπά, Γουόρνοκ
ΚΟΚΚΙΝΕΣ:

Οι συνθέσεις:

ΜΠΛΑΚΜΠΕΡΝ (Μαρκ Χιούζ): Φρίντελ, Μοκοένα (Πέντερσεν '63), Έμερτον, Όιερ, Γουόρνοκ, Τουγκάι, Κρουζ, Ντέρμπισαιρ (ΜακΚάρθι '70), Μπέντλει, Νταν (Σάβατζ '78), Σαμπά.

ΑΕΛ (Γιώργος Δώνης): Κοτσόλης, Γκαλίτσιος, Νταμπίζας, Φέρστερ, Κατσιαρός, Κυριακίδης, Φωτάκης, Σαρμιέντο, Αλεξάνδρου (Κώτσιος '57), Κλέιτον (Καλαντζής '78), Μπακαγιόκο (Γκίκας '90).